2006-09-18

Utmanad

Jag blev utmanad av Therese. Här kommer mina svar.

Fyra arbeten jag haft i mitt liv:
1. Köksbiträde
2.Trappstäderska
3. Barnskötare
4. Förskollärare/fritidspedagog(nuvarande)

Fyra filmer som jag kan se om igen:
1. Bridget Jones dagbok
2. Fyra bröllop och en begravning
3. Dirty Dancing
4. Grease

Fyra städer jag har bott i:
1. Mölndal
2. Lindome (kanske inte räknas som stad men ändå. Växte i allafall upp där)
3. Karlsborg (vidrig håla, undrar vad jag gjorde där)
4. Kungsbacka (underbar stad)

Fyra TV-serier jag gärna ser på:
1. Cityakuten
2. CSI
3. Grey´s Anatomy
4. Gilmore Girls

Hade lätt kunnna fylla på med flera till, hemskt va???!

Fyra ställen jag skulle vilja åka till:
1. Australien
2. London (min favvostad på jorden)
3. Thailand (10 år sedan sist)
4. Grekland

Fyra webbsidor jag besöker dagligen:
1. Diverse bloggar
2. GP
3. Scrapbutiken och andra scrapsidor
4. Familjeliv alt. Allt för föräldrar

Fyra favoriträtter:
1. Lax under parmesantäcke
2. Italiensk smörgåstårta
3. Kycklingsallad
4. Tacos

Fyra ställen där jag trivs:
1. Hemma
2. Fjällen
3. Tillsammans med släkt och vänner
4. Utomlands

Fyra personer jag skulle vilja träffa: (min man är så självklar så han får stå utanför listan)
1. Chalalai (vår thailändska vän som bor i Bangkok)
2. Min moster Lena (vi ses alldeles för sällan)
3. Glenn Hysén ( var min stora idol , troget IFK fans som man är)
4. Mat -Tina (hon verkar vara en kul brud)

Önskar att jag kunde utmana vidare men vet ingen så här på rak arm. Vill någon där ute anta utmaningen så gör det.

Nä, nu måste jag rusa och lägga mig. Imorgon är det väckning 05.00 eftersom det är jag som öppnar på fritids. Som tur är slutar man tidigt oxå!

God natt!

3 comments:

Evelina said...

Kul med listor... :-) Nu ska jag också kasta mig i säng. Alldeles för sent...

Kram Evelina

Anonymous said...

Hej, hej
Är hemma idag. Måste få en dag att ta igen mig. Andningen är inte den bästa. Får se om jag behöver gå till läkaren igen eller om det bara är en lugn dag med mycket sömn som behövs.
Kramar om

Anonymous said...

Och nu är du utmanad igen, av mig i min blogg :-)

Kram