2006-09-15

Onödigt vetande


Blev inspirerad av Zara, så här kommer min onödigt vetande lista

1. Mitt riktiga namn är Malin
2. Men har Molle som nick eftersom det var mitt smeknamn under högstadietiden.
3. Jag har nr 38 i skostorlek.
4. Kämpar med att gå ner i vikt.
5. Trots allt stolt över att jag har klarat 21 kg på ett år.
6. Jag är 168 cm lång.
7. Jobbar som förskollärare i en F-6 skola
8. med världens bästa kollegor!
9. Jag har två underbara barn Emilia och Melker
10. som jag älskar mest av allt på jorden!
11. Jag älskar teckenspråk
12. och skulle vilja lära mig det till fullo!
13. Jag träffade min man Linus för 13 år sedan.
14. Vi förlovade oss 1995.
15. Vi gifte oss med ett överraskningsbröllop på min 30-årsdag 2002.
16. Jag är född i skyttens tecken.
17. I den värsta månaden på hela året, nämligen november.
18. Jag blir deppig när söndagarna är grå.
19. Jag hatar att städa
20. Men gör det ändå för att man måste.
21. Skulle gärna anställa städhjälp om jag hade haft råd.
22. Jag älskar att resa!
23. Drömresan skulle gå till Australien.
24. Älskar Grekland, London och Thailand.
25. Jag har en lillebror som heter Martin
26. som har en jättego fru (Evelina) och två supergoa killar (Wille och Rasmus)
27. Jag älskar att åka skidor
28. både på längden och tvären.
29. till fjällen (Fjätervålen) bär det av v 12 2007.
30. Jag har en svåger som studerar på Hawaii.
31. Jag klipper mig hos min barndomsvän Ewa på hennes salong Allroundfrisören i Göteborg
32. för att hon är helt enkelt BÄST!!
33. Jag är en omtänksam person.
34. Som har blivit lite bättre på att säga nej.
35. Jag är väldigt närsynt -7, 25
36. men tycker inte om mig själv i glasögon
37. utan använder kontaktlinser (förutom under förkylningar)
38. som är färgade (Focus Royal Blue).
39. Jag är ganska fåfäng.
40. Kan inte gå ut utan mascara för jag tycker att jag ser så trött ut.
41. Jag har världens rakaste hår.
42. Vilket kräver en hel del olika produkter för att överhuvudtaget få till en frisyr.
43. Jag älskar Paul Mitchells schampo "One" för att det luktar kokos.
44. Hela mitt liv har jag sparat på minnesaker, biljetter m.m.
45. Jag älskar att pyssla, rita, måla (allt estetiskt)
46. Jag har målat i olja, akvarell, drejat, målat formkeramik m.m.
47. Jag är helt urusel i Geografi.
48. Jag älskar sällskapsspel!
49. Jag är allmänbildad.
50. Jag har fotografiskt och väldigt bra minne.
51. Jag älskar att vara tillsammans med våra vänner med familjer.
52. Min mamma och pappa betyder otroligt mycket för mig!
53. Min idol just nu är min underbara farmor Anne- Marie.
54. Jag saknar min farfar Wille som dog förra året.
55. Just nu säljer jag smycken som min kusins fru Cicilia tillverkar.
56. Jag älskar idén med homepartys
57. och har minst ett varje termin
58. men skulle aldrig vilja bli säljare.
59. Fick kontakt med scrapbooking genom min granne Therese
60. och jag fastnade direkt.
61. Min man kallar det för "sekten".
62. Mina första layouter gjordes till min mammas 55-årsalbum.
63. Köpte min egen QK squeese nu i somras och jag älskar den.
64. Är förälskad i min retro flower jumbostans.
65. Jag har svårt att klara mig utan brads.
66. Jag skulle gärna vilja ha en stor scrapväska med dragfunktion för alla mina pryttlar.
67. Min favoritfilm är Bridget Jones dagbok
68. men gillar att kolla på allt utom skräckfilm och science fiction.
69. Det finns TV- serier som jag följer slaviskt (alldeles för många)
70. Cityakuten, CSI, Gilmore Girls, Grey´s Anatomy, Tinas mat, Idol
71. plus alla engelska deckare som jag kommer över.
72. Jag känner ofta att jag önskar att dygnet hade mer än 24 timmar eftersom det är så mycket jag vill göra.
73. Jag älskar att spinna hos Stefan på Friskies och Svettis (hans pass är bäst)
74. Jag gillar även Ki-Box för där kan jag slå ut mina aggressioner (när jag har några)
75. Jag önskar att jag vann en miljonvinst
76. för då skulle vi kunna resa mer plus att jag vill ha en ny liten bil som aldrig krånglar.
78. Jag har alltid älskat att fotografera
79. men nu är min analoga systemkamera sönder
80. så jag önskar mig en Canon 350 D.
81. Jag är ofta festfixare på mitt jobb.
82. Jag tycker att man skall ta tillfället i akt och fira allt som går!
83. Jag dricker inte kaffe
84. varpå min farmor säger att jag aldrig blir vuxen.
85. Jag älskar däremot Coca-Cola
86. och har nu gått över till Coca- Cola Light sedan ett år tillbaka.
87. Gillar thé men måste ha två sockerbitar i.
88. Jag älskar god mat.
89. Men jag avskyr tårtor.
90. Favoritdrinkar för tillfället: Bacardi Razz och Caiprihna
91. VAB:ar otroligt mycket eftersom sonen har nedsatt immunförsvar.
92. Önskar att jag valt ett annat yrke ibland.
93. Vet dock inte riktigt vad jag skulle vilja göra istället.
94. Jag älskar julen med allt vad det innebär.
95. Jag är oftast en glad person som försöker se saker positivt
96. men ibland faller jag ner i" det svarta hålet "och blir pessimist.
97. Jag kan var oerhört ironisk bland vuxna.
98. Jag har ett otroligt tydligt kroppspråk.
99. Jag älskar att dansa (bugg m.m.) och sjunga.
100. och jag gör det när jag får tillfälle och då hellre än bra!

5 comments:

Anonymous said...

Vad roligt att läsa!!!
Kramis

Anonymous said...

Kul kul att läsa om dig!! Och Fjätervålen är ett härligt ställe. Har varit där flera gånger. Martins familj hade stuga där förut! Filar också på en lista, men jag är väl på minst 150 punkter nu, vilka ska man ta bort?! ;-)

/Kram E.

Anonymous said...

Hej Malin,

Kul att läsa om vad ni har gjort och gör när vi inte hinner ses så ofta.
KRAM på dig.
Anna

Anonymous said...

Rolig lista du fick till, kul att läsa om dig!
kram

Anonymous said...

Hej Molle! Det här var lite otäckt kul att läsa, det var som jag skrivit det själv är du Lejon du med :)
Hoppas du kommer på med vad du verkligen vill göra i livet och att du står på dig om att säga ifrån.

Kul lista /Kram Tingeling