2009-09-30

Lista

Jag gillar ju (i smyg) listor och här är en jag hittade i Tirres blogg häromdagen.
1. Hur gammal är du om fem år? 41 år, 10månader
2.Vem var den sista du träffade? Mina barn
3. Hur lång är du? 1,68.
4.Vilken var den senaste film du sett? Dumpa honom
5. Vem ringde du senast? Petra.
6. Hur löd ditt senaste SMS och till vem? "Mamma har lärt sig snorkla", till min pappa
7. Vad är dagens planer? Kurera mig plus ett akut besök hos tandläkaren
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? De är gifta
10. När såg du senast din mamma? I söndags
11. Vilken ögonfärg har du? Blå, turkos beroende på vilka linser som sitter i*ler*
12. När vaknade du idag? När maken gick upp vid 06.50
13. Har du någon gång hittat en katt? Nej, men en kanin.
14. Vilken är din favoritplats? London, den grekiska ö-världen och en mängd andra ställen
15. Vilken plats föredrar du minst? Tandläkaren och sjukhus.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Har ingen aning men hoppas att alla mina nära och kära har hälsan och att vi kan fortsätta att tillbringa mycket tid ihop.
18. Vem fick dig att skratta senast? Min son
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, och hela min skivsamling ligger i förrådet och bara väntar på att jag skall skaffa något som går att spela dem på
20. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Sover i T-shirt
22. Hur många kuddar har du i sängen? Minst tre
23. Hur många landskap har du bott i? Västra Götaland och Halland
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Ja
25. Är du social? Absolut!
26. Vilken är din favoritglass? Piggelin, Tip top och Sandwich
27. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Resa
28. Tycker du om kinamat? Inte särskilt
29. Tycker du om kaffe? Nej
30. Vad dricker du till frukost? Smoothie gjord på m-mjölk, jordgubbar och banan
31. Sover du på någon särskild sida? Snurrar runt
32. Kan du spela poker? Nej, gillar inte kortspel
33. Tycker du om att mysa? Ja
34. Är du en beroendemänniska? Ja, är otroligt svag för Coca-cola men har nästan helt slutat att dricka det
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, en kollegas dotter fyller år samma dag
36. Vill du ha barn? Har två underbara barn, en dotter och en son
37. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, lite spanska
38. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, två gånger.En gång med dottern och en gång med sonen
39. Föredrar du havet eller en pool? Havet!!!Avskyr pooler!
40. Vad spenderar du helst pengar på? RESOR!!, Scrapsaker
41. Äger du dyra smycken? Inte värdemässigt men affektionsmässigt
42. Har du någon gång testat narkotika? Nej och jag skulle aldrig få för mig att göra det heller.
43. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En fralla och the
44. Vem är den roligaste människan du känner? Kampen är jämn mellan två kollegor, "Anna" och Agneta
45. Välj ett ärr på din kropp? Kejsarsnittsärret
46. Vad har du för ringsignal? Me enamora med Juanes. Fast det finns de som har en egen individuell också
47. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja
48. Flirtar du mycket? Nej inte vad jag vet:)
49. Vart togs din profilbild för din blogg? Har ingen
50. Kan du byta olja på bilen? Om jag blir illa tvungen så kan jag nog det
51. Har du fått fortkörningsböter? Nej, jag har haft tur
52. Vilken var den senaste bok du läste? Hope
53. Läser du dagstidningen? Ja, jag läser GP på kvällen
54. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej
55. Dansar du i bilen? Dansar vet jag inte om man kan kalla det, men jag diggar med händer och huvud:) Sjunger oxå
56. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Bandit och Rix FM5,8.
57.Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Mailadressen till dotterns teaterlärare
58. När var du i kyrkan senast? Den 13 september då jag var på lille Willes dop
59. Finns det någon som du beundrar? Måste säga min farmor även om det snart är ett år sedan hon gick bort
60. Vilka personer utmanar du? De som vill:)
♥ Kramar ♥

No comments: