2009-09-08

Söndagsutflykt till Tjörn


I söndags bar det iväg till Tjörn och Akvarellmuseet i Skärhamn.Det är något som vi velat göra hela sommaren, då de har en helt underbar utställning om Elsa Beskows liv och leverne. Det var verkligen helt otroligt att se alla hennes illustrationer till alla de böcker man läst som liten; Tomtebobarnen, Hattstugan, Solägget m fl.
Utställningen håller på t o m söndag den 13/9 men om ni inte har ngt speciellt för er i helgen, kan jag varmt rekommendera ett besök.

På hemvägen åkte vi till Pilane.
Hade aldrig åkt dit om inte min pappa hade varit med men det visade sig vara värt ett stopp. En massa fantastiska skulpturer utslängda i ett stort område med fårhagar.Ganska crazy! Jag undrar vad som rör sig i dessa konstnärers skallar när de tillverkar sina verk????
Men som sagt, är ni på Tjörn så ta vägarna förbi. Det är verkligen en upplevelse!

Tusen tack mamma och pappa för en härlig dag!Kram

1 comment:

Angelica said...

Vilken mysig utflykt! Vet inte hur jag ska hinna klämma in det i helgen, men inspirerad blev jag i alla fall. 2 kräftskivor på en helg... du måste varit trött i måndags! :)Tur att det snart är semester!