2006-04-16

Påskdagen 2006

Ja, vad kan man säga om denna dagen. Den har varit lååååång.

Vi har börjat föra över film från videokameran till VHS. Man kan verkligen säga att vi ligger efter. Har inte fört över något sedan 2003. Fantastiskt kul att se hur små barnen var då. Helt otroligt vad barnen har vuxit. Har väl kommit en bit på väg men är långt ifrån färdig, men det kanske tillfälle att fortsätta senare då Linus skall kolla på hockeyn.

Passade på att klippa Melker idag och nu helt plötsligt ser man hur många koppor han faktiskt har i hårbotten.
Vet inte om det blir dagis på tisdag. Han har sån himla hosta och snuva plus att han inte äter särskilt bra. Några flaskor välling per dag glider väl ner men mycket mer är det inte.

Åkte till min kusin en sväng i går eftermiddag för att lämna ett påskägg till min underbara farmor. Hon bor hos Annelie över påsken. Det behöver hon verkligen, komma ut på äventyr menar jag.
Tyvärr dog farmors sista väninna i torsdags. De har bott i samma svale i 40 år. Förstår att det känns väldigt tungt för henne. Inom loppet av bara ett par år har hon mist väldigt många nära och kära. Måste vara gräsligt att bli gammal när alla runtomkring en som betyder något dör en efter en.
På långfredagen firade farmor oxå bröllopsdag, den första på 61 år utan farfar. Blir tårögd bara jag tänker på det!

Mamma och pappa verkar verkligen ha det skönt i Rom. Vem hade inte viljat gå runt i 20 graders värme??

Nä, nu hinner jag inte skriva mer idag för jag skall spela spel med Emilia

No comments: