2006-04-21

Fredag kväll.....

Ja, nu var denna vecka till ända.

Nu skall Melker vara "fit for fight" så att han kan gå till dagis nästa vecka. Skönt! Har ju inte jobbat på över två veckor nu. Skall bli kul att träffa alla igen.

Har inte haft någon ork till att scrappa denna veckan men jag hoppas att jag kanske får gjort någon lo under helgen.
Igår fick jag hem ett album "Chatterbox postbound 12x12 i brun mockaimitation" plus några papper jag beställt. Helt ljuvligt! Längtar som en dåre till scrapmaran nästa helg. Denna gången skall jag vara med hela dagen!!

Imorgon har vi gemensam städdag här i vårt område. Det behövs röjas upp på sina ställen. Passade på att röja lite i vår rabatt på framsidan idag när man har tillgång till container.
Får se om jag har klantat mig så småningom, vågade nämligen gräva upp och flytta en liten del av pionerna som jag fick från farmors och farfars land när de sålde Stenared.
Om det var ett smart drag kommer väl att visa sig ganska snart.
Förra året blommade alla precis lagom till farfars begravning och då hade vi var sin sån som handbukett.

Har hängt en del på forumet på Familjeliv denna veckan. Har bl a följt Tilles tråd. Handlade om en liten killes dödskamp i en srämmande sjukdom. Det har stått en del om honom i aftonbladet oxå. Han dog förra helgen och idag begravdes han. Oerhört sorgligt!

Fixade nytt pass till Emilia idag. Smidigt att ordna allt på ett ställe. Minns när hon skulle ta sitt första passfoto som ettåring. Linus och jag provade i flertalet fotoautomater med mer eller mindre lyckat resultat. Till slut fick vi gå till Expert. Men korten har vi givetvis sparat. Helt underbara!

Nu väntar jag bara på att få avsluta kvällen i soffanframför en av mina favvoserier (har för övrigt alldeles för många) nämligen Jordan-rättsläkare.

God kväll!

No comments: