2007-03-12

TV-kväll- beroende, jag?????

Ja, härmed erkänner jag mitt stora TV-beroende. Om detta räknas till synd lär jag brinna bra.

Att se på tv är mitt sätt att koppla av och det är något jag gärna gör när barnen har lagt sig och jag inte scrappar. Gillar att stänga världen ute och försjunka i någon härlig verklighetsflykt.

När jag ändå bekänner mina synder kan jag lika gärna berätta vad jag gärna kollar på:

Måndag
Leende guldbruna ögon (ha, ha, ha, den är ju bara så kul!!)
Anna Pihl (Spännande och danskgemytligt)
Cityakuten (Denna underbara serie har jag följt sen starten, inte kan jag missa ett avsnitt då inte!)
CSI(Är kanske sjuk på ngt sätt men jag gillar Grissom och hans kollegor när de "gräver" i lik för att få fram sanningen)
som ni förstår har vi inte slängt ut VHS:en, den fyller sin funkyion på måndagarna, det kan jag lova. Tur är att vi har två TV-apparater oxå eftersom mannen envisas med att se på 24.

Tisdag
GG(underbar serie om Lorelai och Rory och deras liv i Stars Hallow) Kan missa detta om scrapping står på programmet

Onsdag
Men in trees (av samma människa som gjorde Sex in the City, tillägg ej nödvändigt!)
Grey´s Anatomy (starkt beroendeframkallande och otroligt kul!)

Torsdag
SCRAPKVÄLL

Fredag
Så skall det låta
Let´s dance
Jordan rättsläkare

Lördag
Spårlöst försvunnen

Söndag
Navy CIS

Nej, nu skall jag gå ner och bänka mig. Ha en god kväll!

P.S.Ni som kollar i bloggen, skriv gärna någon kommentar, då blir jag såååå GLAD!!!D.S

9 comments:

Eleonore said...

Här kommer en liten kommentar från en som nästan aldrig tittar på TV.

Så mycket fint du skapat den senaste tiden, alltid lika roligt att se :-)

Kram vännen

Anonymous said...

Här e en till som nästan aldrig kollar på tv heller. Försöker att inte glömma av "Så ska det låta", för det programmet gillar jag.
Har ju dock bara 1, 2 och en väderberoende 4. hihi..
kram Tina

Anna Hjalmarsson said...

Att du gillar TVn det visste jag... men alla dessa program. Kul att du hinner träffa "sekten" ibland :)

Ha en underbar dag så ses vi ikväll.

KRAMIS

Anonymous said...

Hmmm, ja lite tv beroende det är du allt;);)
Massor av kramar

Anonymous said...

Halloj,
nu har jag uppdaterat mig gällande underbara LO`s,kort och kusinträff... "fnitter"
Hm....måste faktiskt erkänna att du är strået vassare än familjen Rosenberg på att VILJA följa alla dessa program... Här hemma är det "bara" Lost och Prison Break som absolut INTE får missas! Däremot ser vi ju på en hel del film!
Okidoki...då har jag visat mig så att jag slipper bli kallad "smygaren" när vi är i fjällen...hehe

Ha det gött!

/ Evelina (svägerska)

Anonymous said...

Jag och mannen din har nog samma tv-vanor...INGET får komma mellan oss och 24 på måndagar. Sedan är det Filip & Fredrik 22:00 på femman. Sedan inväntas onsdagen och veckans LOST avsnitt,då kan inte ens en nära släkting fast under ett stenras få mig att komma och börja gräva... Andra bra serier är Dr House & Heroes!
Och ok..GG är en mysig serie, om än lite FÖR lulligull!

Evelina said...

Ja, jag måste erkänna att du följer på nååågot fler serier än vad jag gör ;-)

Här blir det bara GG, (om jag har tur och barnen vill somna i tid och inte bråkas med mig :-))
och Greys Anatomy-som börjar imoooorgoooon! JAAA!!! och ibland blir det Cityakuten, om jag kommer ihåg det. För det gillar jag också. Men tro inte att jag inte sitter framför tv:n för det. Mest sitter jag där och zappar runt och undrar varför det inte är något bra att se på...
Fast jag kom nog just på varför... jag bänkar mig alldeles för SENT!

Evelina said...

oj... jag glömde kramen. KRAM! :-)

Anonymous said...

Du har ju missat den bästa!!!!
Desperate Housewifes!!! Ju..;-)