2007-03-03

Influensa????

Ja, det verkar nog inte bättre.
Sonen har sällan feber, särskilt sedan de oerhört jobbiga halsmandlarna opererades bort för några år sedan.
Men inatt har jag haft en liten kamin brevid mig som gnytt utan att vara vaken.
Nu på morgonen hade han 39, 2. Tror att jag kan räkna på mina fem fingrar de gånger hans feber passerat 39 grader. Detta trots att han varit öronbarn (numera rör) och haft otaliga konstiga infektioner från de att han var några dagar gammal. Han har väl ätit penicillin 40 gånger i sitt snart femåriga liv.
Förutom feber klagar han över ont i ben och huvud plus att han fått riktig avgrundshosta. Detta innebär att vi måste inhalera honom flera gånger/dag.

Får väl se hur detta utvecklar sig under helgen. Inne blir vi iallafall. Kanske kan jag göra inbjudningskorten till sonens barnkalas. Har ju köpt en underbar piratstämpel för detta ändamål.

Häromdagen blev det klart med 2002 gängets resa till Kolmården. Så detta ser barnen verkligen framemot. Det blir i slutet på maj.

Om två veckor bär det av till fjälls. Skall bli underbart med en veckas semester i den klara fjälluften. I år skall vi bo i brorsans chefs stuga. Splitterny med alla finesser som finns!Lövely!

När man kommer hem är det dags för scrapmässa. KUL!!!!Det är verkligen något att se framemot. Vi kommer att bli ett helt gäng tjejer som går dit.

Nä, nu måste jag sluta.
Önksar er alla en underbar lördag!

4 comments:

Anonymous said...

Hoppas att febern vänder snabbt så han kryar på sig.
Vi får se om vi ses idag!
Kram

Anonymous said...

Hej hej från era sjuka grannar.
Tror nog att barnen har fått samma skit...trist värre.

Snart bär det av till akuten. Hoppas verkligen vi får en bra hostmedicin.

Kramisar

Anonymous said...

Uhu... sååå trist! Jag hade ju influensa innan jul och det var sannerligen inte roligt så jag lider med sonen. Hoppas det går över med raketfart!

kram

Evelina said...

Du är utmanad! Kolla i min blogg.