2007-03-02

Ni måste bara......


se denna underbara film som Helena Bergström regisserat. Hur mysig och rolig som helst, fast det ändå finns ett budskap. Man blir glad ända in i själen!!
Jag och mina vänner hade verkligen en lövely evening i biosalongen för att sedan fortsätta med en mysig fika på Café Kharma.
Är idag hemma och VAB:ar eftersom sonen fått en ryslig hosta och feber under natten. Förstod att något var på gång igår för då var han definitivt inte sig lik!!!
Hoppas bara att min vän och kollega Petra får en bra dag, det visade sig nämligen att min andra kollegas barn oxå är sjukt idag. Känns inte bra! Håller verkligen tummarna för att det kommer någon vikarie och att dagen löser sig till det bästa!
Ikväll skall Emilia på miniordisco på skolan. Som hon har sett framemot detta! Hon vill gärna sminka sig lite, får väl se hur långt denna mamman kan sträcka sig när det gäller denna fråga.
Får väl göra en lo på discobruden senare.
Helgen kommer att bli lugn med tanke på sonen. Detta är oxå den första helgen som vi inte har något som helst inbokat, sedan jul. Ganska skönt faktiskt, även om jag är av den rastlösa typen!
Nä, nu skall jag gå och ta hand om min lilla sjukling..
Ha en trevlig helg!!!
"Se upp för dårarna, dårarna stängs..."

4 comments:

Bettan said...

Denna film måste jag defenetivt se, älskar Helena Bergström.
Det är klart att du skall sminka Emilia, hon kan väll få lite mascara iallafall.
Hoppas att sonen kryar på sig.
Ha en underbar helg. KRAM

Anonymous said...

Då får jag pallra mig iväg och se denna film:)
Vad roligt för Emilia att gå på disco.
Ha en skön helg!!!
Kramar om

Anna Hjalmarsson said...

Kul att höra att filmen var bra, barnen vill också se den. De tycker reklamen är så bra. :)
Tråkgit att höra att sonen är sjuk. :(
Har just varit och brännt pengar och några timmar på Kungsmässan.
Nu är det städning och packning som gäller.
Vi åker en sväng till stugan i helgen. Kanske blir lite slalom imorgon.
Hoppas dottern får kul på discot, det kanske blir lite dans med någon kille. Lite smink kan hon nog få eller :)

Ha en underbar helg,
KRAMIS

Anonymous said...

Låter som en kul film. Får väl se om jag kan komma iväg på den. Mina biobesök är minst sagt sporadiska s det är väl kanske inte så troligt ;-) Det blir väl att vänta till DVD:n som vanligt...
Kram