2007-03-05

"Tagen" plus en rapport om dagens "äventyr"

Idag har jag blivit "tagen" av Evelina.

REGLER: Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.Då börjar vi då, håll i hatten!

1. Jag sover väldigt gärna med duntofflor på under vinterhalvåret, är konstant frusen om tossingarna.

2. Jag kan skälla på "döda ting" t ex datorn, när den inte gör som jag vill.Inte för att det hjälper men ändå!

3. Jag äter inte ärtor, bönor och andra läbbiga små runda saker som sägeer tzzziiit när man stoppar dem i mun. Huvva!

4. Jag styr med tungan när jag målar och ritar.Detta har jag gjort hela mitt liv, har dock lärt mig att göra det mindre synligt nu i vuxen ålder

5. Jag är jobbets ständige festfixare, tycker det är superkul!

6. Jag är livrädd för mörker. Numera ett socialt handikapp för mig, då jag inte kan gå ute själv när det är mörkt utan sällskap.Detta på grund av att jag blev förföljd som 16-åring.

Det var det det... Nu utmanar jag...

Signe
Anna (Ischgl)
Angelica
Fralle
Bettan
Tinafina

Om dagen kan man inte säga mycket roligt. Sonen är helt under isen. Feber, hosta så att han spyr, vägrar att äta och dricka då detta gör att han hostar och spyr ännu mera. Måste inhalera och ta febernedsättande, vill inte, skriker och är ledsen, hostar ännu mera. Tala om ond cirkel.

Imorse stank han aceton, ngt man gör när man börjar bli uttorkad. Ringde till barnmottagningen och hoppades få komma till vår underbara Dr.Thörn. Tyvärr var de tvungna att avisa oss då en massa små bebisar måste prioriteras. Tydligen x-trema infektioner på G just nu.
Fick då åka till närakuten istället. Som tur var fick vi träffa en jättego läkare där. Tog CRP m.m. men det var virus. Som tur var behövde han inte dropp men om vi inte får i honom mer kommer det kanske att sluta där. Nu kör vi med hot. Om du inte dricker får du åka till doktorn igen....funkar så där men han har iallafall druckit 4 dl jordgubbshavremjölk.
Ätit har han inte gjort sedan i lördags.

Ser inte mig själv på jobbet någon mer dag denna veckan men får väl ta det dag för dag.

En glad nyhet har jag dock. Vi har köpt en ny bil!! En Golf. Årsmodell -03, muranoröd med diverse finesser. När Linus kommer från innebandyn skall jag och Emilia ut och testköra. Jippey!!!

Ha en bra kväll!

5 comments:

Anna Hjalmarsson said...

Härligt med ny bil.
Hoppas att man får se den live snart. :)
Kommer att skriva om utmaningen i bloggen senare idag eller imorgon.
Hoppas att Melker snart blir frisk.
Nu ska jag byta om till träningskläder.
KRAM
Anna

Evelina said...

Stackars Melker! hoppas ni får rätsida på allt och att influensan ger med sig snart. Det är inte roligt.
Men det var däremot roligt att höra att ni köpt en ny bil. Det lättar ju upp tillvaron lite iallafall :-) Grattis till nyförvärvet!

Kram

Anonymous said...

Najs bil, jag såg den nu på morgonen! Den var röd och stilig!
Jag har nog redan gjort en liknande utmaning för ett tag sedan, men den som lever får se....
ha det!

Anna Hjalmarsson said...

Jag har nu skrivit lite i bloggen om utmaningen. Gå in och kika.

Vi kan väl höras.

KRAM

Anonymous said...

Grattis till den nya bilen! Såg en skymt av den igår kväll, den såg jättefin ut!
Kramar från sjuka grannen