2007-03-17

Det är så hälsosamt och stärkande i fjällen..




och på grund av detta har dagen varit full med förberedelser.

Jag "min smarte nisse" hade glömt både långkalsonger och termobyxor på jobbet så det var väl första gången som jag kom till jobbet 8.15 en lördagmorgon. Dessa grejer är ju liksom nödvändiga. Melker var oxå uppe med tuppen så han åkte med och hämtade grejerna.
Därefter åkte vi och handlade färskt bröd till frukost. Mums!
Efter att ha städat och fixat bar det iväg ner till stan och "Öppen Fyr". Barnen blev sminkade och Emilia provade på en mängd instrument bl a cello och violin.

Svärmor med särbo kom sedan på lunchfika.
För övrigt har dagen som sagt bara varit idogt packande och donande. Det bär iväg tidigt imorgon, redan 04.45 eftersom det skall bli snö(o)väder uppigenom.

Passar på att skicka en hälsning till mina goa kollegor/vänner. Jag skall tänka på er där jag sitter i min solgrop (hoppas) mellan åken.

Kommer att sakna scrappandet och "sekten" men det kommer ju fler veckor!!!
För övrigt och till en jävla massa besvär verkar det som om torktumlaren har pajat. Typiskt!! Särskilt som vi kommer att behöva tvätta a lot när vi kommer hem.
Nej, nu måste jag pysa. So long!

4 comments:

Anonymous said...

Helt underbara foton!!
Hoppas ni har det härligt i fjällen.
Massor av kramar

Anna Hjalmarsson said...

Vilka härliga kort på barnen!! Jag hoppas att ni har det underbart i fjällen och laddar batterierna. Förhoppningsvis skiner solen på er och det är några minus grader, så att snön ligger kvar till vi åker.

KRAMAR

Anonymous said...

Hej!!

nu har jag en ny blogg som jag hoppas du kommer och gluttar på när du åkt färdigt :)
Hoppas ni hade det kul i backarna!
Min nya blogg är mkt roligare än den förra och funkar som på räls!
Välkommen dit!

http://signesruta.bloggspace.se/

Kramkram
Annika

Anonymous said...

Saknar dig, snart får du allt ta och komma hem.
Kramar om