2007-02-27

En underbar kusinträff!

Har glömt att skriva om helgens stora "event". I lördags hade vi kusinträff här hos oss. Det är inte så avancerat som det låter utan det är mina två kusiner på min pappas sida med respektive samt min bror och jag med våra respektive som träffas (numera) två gånger per år.

Denna tradition inleddes då vår älskade farfar gick bort för ett par år sedan. Vi insåg då att vi träffades alldeles för sällan pga av olika omständigheter och ville göra något åt det.

Dessa speciella träffar inkluderar inga barn vilket gör att vi kan tjöta och ha det urmysigt på vuxenvis. Visst älskar vi alla våra barn, hur mycket som helst men ibland är det underbart att avnjuta en middag i lugn och ro utan avbrott.

Vi åt jättegod mat och dessert med gott vin, öl och cider till. Efter middagen var det dags för "Singstar". Nu är du oxå en "tönt" brorsan!!!!*ler* Många glada skratt och uppsluppen stämning blev det. Det kändes som om kvällen gick alldeles för fort, ser redan framemot nästa gång!!
En KRAM till er ALLA!!!Ni är underbara!!!

Ikväll skall jag scrappa. Lövely!!Har scrappat lite hemma oxå men detta är lite hemligt än så länge. Lovar att visa dem senare i veckan!

5 comments:

Anna Hjalmarsson said...

Ni verkar haft en trevlig kväll!
Det är ju så kul med singstar, kan tänka mig att köpa PS2 bara för detta spel...

Tack för ikväll, du fick ju gjort en underbar LO.

Ha det så bra!

god natt KRAM
Anna

Anonymous said...

Tack för igår. Du var på hugget:)
Många hemlisar blir det. Ska bli spännande att se när hemlisarna kommer upp i bloggen.
Kramisar

Bettan said...

Tänk att detta har vi också pratat om att göra, Ha en kusin träff, men inte blir det av fattar inte varför det skall vara så svårt. Men dom kanske väntar på att jag den älsta skall ta tag i det.Skall nog försöka att göra det till sommaren. Fick precis en idé om att vi kunde ju ha knytkalas vid Tjolöholm.
Ha en bra dag. KRAM

ps. tack än en gång för kortet.ds

Anonymous said...

Åh, vad roligt med kusinträff! Hm...det tåls att fundera på.
Jättesöta kort du har gjort!
Ja, du...hur ser en nyckelpiga ut på undersidan? Förresten, är den inte svart där?
kram Tina

Anonymous said...

Låter fantastiskt mysigt!
Kram