2007-02-17

Det senaste alstret.....

Ja, man kan inte säga annat än att det tillverkas mycket kort just nu. Det är verkligen födelsedagstider nu.
Fick gjort detta kort och ett till när vi satt med "sekten" i torsdags.

På allmän begäran d v s Fralles (har nu länkat till hans blogg)begäran kommer jag oxå att förtälja hur det går i Buzz. Vi har två versioner; Vanligt Quiz och musikBuzz. För alla här och nu erkänner jag att i musikBuzz så spöar min man skiten ur alla!!! Vi andra har inte en chans. Man utgår redan från början med att man skall förlora.

När det kommer till vanliga Buzz är däremot historien helt öppen. Där kan vem som helst vinna.
Tyvärr har min man den fantastiska egenskapen :otroligt snabb reaktionsförmåga vilket gör att om det är frågor som han kan, så har man ingen chans. Men i detta spel förekommer det frågor som han inte kan, så det har hänt att jag spöat honom.*ler*

I "Singstar" dvs man tävlar i karaoke typ, där har han inte en chans. Känns bra att man är bättre på något, för där kommer han aldrig slå mig*hi,hi, hi*
Ingen surar dock över en förlust trots att jag kanske har något större vinnarskalle...

Alla hjärtansmiddagen för Bohmans avlöpte väl. Då jag var superhängig pga av att min förkylning nått bihålorna fick vi förenkla menyn lite. Orken torsd.-fred. har ju inte varit på topp!
Men gott var det ändå:
Förätt:Toast med kräftsjärtar och lime
Varmrätt: Ugnsbakade rotfrukter/potatis med timjan och sesamfrön, rostbiff och rosmarinsås, sallad med rostade solroskärnor.
Efterrätt:JordgubbsGino med glass

Vi hade en jättemysig kväll!

Vill passa på att GRATTA ANJA PÄRSON för ett FANTASTISKT VM!!!Hon är helt otrolig! Hoppas det går bra för Byggmark och de andra tjommarna idag.
Skulle gärna vilja se veterantävlingen till förmån för Tomas Fogdös stiftelse oxå. Såg de gamla hjältarna Stenmark, Wenzel, Krizaj m fl. på Tv igår. UNDERBART!!

I dag fyller min svägerska 31 år så vi skall dit på kalas.
Ikväll blir det Melodifestivalen, något som vår familj älskar!!

7 comments:

Anna Hjalmarsson said...

Det är verkligen "korteria" hos några just nu :)
Härligt att ni hade en trevlig kväll igår. Hoppas dock att du inte är allt för trött idag.
Nu ska jag börja städa, det är ju kalas för släkten idag.

Ha en underbar dag,

KRAMAR
Anna

Anonymous said...

Hoppas att du mår bättre idag!
Låter som en perfekt mysig kväll.
Jättefint kort!
Kramar från grannen som snart ska ut med familjen till en lekpark och träffa kompisar där.

Bettan said...

Villka fina kort du gör!

Det vattnas i munnen på mig när jag läser vad ni åt till Alla hjärtansmiddag.

Ha en underbar helg.
KRAM

Anonymous said...

Jättesött kort du gjort!!! =)

....å..blir alldeles jättehungrig när du pratar mat! ;)

Ha en fortsatt trevlig helg!
/Petra

Anonymous said...

Haha, nästa som jag trodde! =) Jag kan meddela att jag och din man har fuskat lite med lite "musikmatchen" på några av våra dagliga "luftrundor". Buzza lugnt!

Anonymous said...

WOW så mkt fint du har skapat sista tiden!!!
Gillar "projektet" till din make!!! Jättefin!!
kram Tina

Anonymous said...

Kortet är superfint, gillar att du blandat textsorter!