2007-02-04

Då var denna helgen över....

Kan inte fatta det. Det känns verkligen som om veckorna bara består av måndag och fredag, så fort går det. Lite läskigt!

Denna helgen har varit väldigt lugn. Skönt!!Visserligen blir jag en riktig nattsudda , kommer sällan i säng före 01.00 på helgerna. Har varit en ren kvällsmänniska så länge jag kan minnas. Morgnar är ju däremot inte min grej.Tänk om man finge vakna själv innan man gick till jobbet, det vore underbart!Ja, att man fick arbeta efter sin egen dygnsrytm, det hade verkligen varit BRA!

Emilia hade önskat att vi skulle käka fondue innan Melodifestivalen och det gjorde vi. Mums! Där rök den sista "Myran"oxfilén men det var det värt. Linus gjorde ju en underbar pastarätt i dag på det som blev över.
Om det nu är någon som tror att vi kör en flottig 70-tals fondue där man i stort sett körde ner köttet i bara olja så har ni fel.

I vår fonduegryta bubblar följande:

7 dl vatten
3 köttbuljongtärningar
1/2 dl olja
1 påse tacokrydda
4 dl röttvin

Detta ger en väldigt god smak på köttet och grönsakerna man skickar ner.MUMS!!

Tyckte förresten att Unos bidrag skulle gått vidare. Jag älskar hans oerhört speciella röst! Anna Book var väl OK! Längtar tills på fredag då vi skall gå och se på genrepet här i Göteborg.
Emilia och hennes kompis har pratat om att göra en "Heja Jimmy Jansson skylt"! De är ju för söta de små liven!

I dag har jag varit hos min lilla farmor och hälsat på. Hon hade beställt ett kort som jag lämnade plus att vi fikade och snackade förstås.

Inte mindre än fem underbara människor har födelsedag veckan som kommer nu, så här är det just nu kortverkstad som gäller.
Särskilt roligt är det då jag var och lånade en massa (för mig) nya stämplar hos Cicilia idag. TACK! Du är en ängel!!


Nej , nu är det dags att dra sig mot bingen för att sova ikapp sig så man orkar med en ny arbetsvecka. För er som inte sett den engelska serien "Life on mars" nu på söndagkvällen, ni har verkligen missat något!

Ha en bra vecka!

5 comments:

Anonymous said...

Gott det lät med fondue, åt nog det när ni var här sist. :)
Äntligen ett tv-program som jag ser :). Den är bra, nästan alla engeslka serier är ju bra.
Vi kan väl höras, kanske det finns tid att få stämpla lite?!
Ha en bra vecka!
KRAM

Bettan said...

Håller med dig om att det verkar som att veckorna bara har dessa två dagar, måndag och fredag det är inte klokt vad det går fort. Tyckte också att Anna Book var ok.
Ha en bra dag. KRAM

Anonymous said...

Låter som en härlig födelsedagsvecka!:)
Tack för att jag fick komma och stämpla lite igår.
Nu längtar jag hem, är trött idag. Filip hostade ju som en tok igår kväll oxå. Hoppas att det har gått bra på dagis idag.
Kramelikram

Anonymous said...

Ah...jag blir alltid så himla sugen när du berättar om allt gott ni äter. Inte bra klockan tio en måndagkväll... det där med oxfilé och pasta...dreggel dreggel... och snart ska jag prova det goda receptet jag fick på mailen häromdagen. Nej nu blir jag FÖR hungrig, bäst att sluta...

Tjing! Sov gott!
Kram E

Anonymous said...

Det var länge sedan jag åt fondue, emn gott är det.
Jag är ju en morgonmänniska så jag kunde jobbat 06.00-14.00 så kunde jag gå hem sedan...
Kram