2006-10-14

Lördag morgon........

klockan 07.17 och ingen annan en jag är uppe. Mysigt!

Idag skall vi åka och kolla lite på ny bil. Vi måste ha en mindre bil istället för "skrotbilen"(en 16 år gammal Volvo 745:a med diverse nycker och problem).
Vi funderar på flera bilmärken,men huvudsaken är att det är en liten , bensinsnål sak!

Skall till min kusin Annelie för att kolla på hennes Renault Clio, sedan till våra vänner Martin och Sofia som har en Citroen 3. Andra vi vill kolla på är VW Golf och Polo.
Enda krav egentligen är att den skall ha 4 dörrar och AC!!!

Mer än detta vet jag inte om dagen, än så länge, men nu skall jag smyga ner och starta en tvätt innan jag sätter mig och myser med GP i vårt alldeles tysta höstliga hus.

Ikväll måste jag scrappa, vill ju så gärna vara med i Scrapbutikens skissutmaning som går ut imorgon. Ett underbart foto har jag iallafall klart: farmor som ung!

3 comments:

Anonymous said...

Vad härligt att vara så tidigt uppe och vara pigg. Jag undrar när det hände mig sist...
Jag sitter här vid vardagsrumsbordet som är alldeles jättestökigt sen mitt kortmakeri igår. Bör även ta tag i köket som ser ut som ett bombnedslag...
Kramisar grannen som släpar sig ofrivilligt mot köket

Anonymous said...

Glömde ju säga att jag hoppas ni hittar en bil ni blir nöjd med:)
KRAM

Anonymous said...

Hur gick det med billetandet idag? Hittade ni något som ni gillade?!

Jag har också skraplust, men först måste jag nog natta mina små gossar. De låter som hejkackalorum ute i vardagsrummet och är förfääärligt upprörda hela tiden över nåt x-box spel = Utmattande ljud som bör elimineras ;-)

/Kramisar Evelina