2006-10-07

Lördag i oktober.....inget för mig.....

Ush, är allt jag kan säga. Jag gillar inte att vakna till mörkgråa skyar, regn och jätteblåst.
Tycker tiden från nu och fram till advent är den tyngsta tiden på året. Tänk om man hade kunnat gå i idé när man tycker det trist. Det hade definitivt varit något för mig!!
Älskar visserligen höstdagar som är kalla, klara och med klarblå himmel men dem är ju så få.

Idag skulle vi till kompisar som vi inte träffat sen i somras men som det ser ut blir jag och Melker hemma. Den lilla stackarn har problem med magen. Tror inte det är magsjuka men kanske är det någon rejäl förkylning på G, då kan det bli så ibland.
Resten av familjen får väl åka, annars blir det oerhört besvikna miner, framför allt hos Emilia som ser framemot att leka med sin kompis Julia.

En liten fördel kan jag dock se med hösten och det är att man inte behöver ha dåligt samvete för att man sitter inne och pysslar. Kanske kan jag få lite scrappat, behöver i allafall göra några kort!

Nä, nu måste jag ta tag i huset härhemma. Här ser ut som ett bombnedslag, orken har ju inte varit på topp denna veckan om man säger så.

Men om jag snabbar mig kan jag ju njuta av resten av dagen och mysa med böcker, film , engelska deckare,scrapping m.m.

Ha en bra dag!

3 comments:

Anonymous said...

Håller med dig om att det är grått och trist men som du säger är det mysigt att sitta och pyssla med gott samvete.
Hoppas att magen rättat till sig!
Kram

Anonymous said...

Hoppas lilleman piggade på sig snabbt och at du hann med att mysa lite... :-)

Här har jag tänt höstens första brasa i vårt råkalla hus...hutter och mys!

/Kram Evelina

Anonymous said...

Hejsvejs
Här sitter jag och surfar. Filip är ledsen för att hans ballong från Mio gick sönder och nu vill han absolut ha en likadan igen...hmm, lite svårt att fixa i en handvändning.
Önskar dig en fin emiddag.
Kramisar från VAB grannen