2006-10-21

Grå helg...

Ja, det verkar det bli. Tycker verkligen inte om hösten när den visar sig från sin sämsta sida.

Idag har vi haft gemensam höststädning i området. Tog ju inte särskilt lång tid och efteråt hade vi gemensam fika. Alltid trevligt att tjöta med grannarna, särskilt nu med tanke att man inte ses ute i samma utsträckning som under vår och sommar.

Får väl se vad vi skall göra med resten av denna dagen, känner mest för att lägga mig i soffan och kolla på någon mysig film och dricka varm choklad.
Lite scrapsugen är man förstås alltid, får väl se om jag börjar med någon ny lo idag. Gjorde en när jag och Therese scrappade i torsdags men den har jag inte fotat av ännu. Kanske kan presentera den imorgon.

Tänkte oxå hitta någon god ny rätt med fläskfilé till middag. Får väl kika in hos Arla.

Nä, nu måste jag krypa i myskläderna och försöka njuta av denna gråa dag.

5 comments:

Anonymous said...

Hejsan!!
Hoppas du hittade nåt gott recept. Här ska vi äta Tacos idag, mums:)
Råkade visst sova länge, var helt slut...
Tack snälla för grejerna. Ska sätta mig en stund sen, nu måste vi ta tag i allrummet...
Kramar om

Anonymous said...

Tack, tack, tack för det fantstiskt goda smörgåstårtereceptet! Gjorde den till födelsedagskalaset i fredags och den gjorde naturligtvis stor succé! En ny kalasfavorit har sett dagens ljus :-) Nu ska vi se om jag får tillfälle att pröva något av de andra recepten snart. Längtar!

Kramisar

Anonymous said...

Ja fy vad grått det är idag!
Hoppas det blev en riktig myshelg!
Kram

Anonymous said...

Hej Malin :) Tack för att du tittar in på bloggen o roligt att höra från dig! Ja, tjejerna saknar M också. Dom pratar ofta om dagis och "M gjorde si o så" och när vi bakar eller lagar mat talar Alicia alltid om att det där äter inte M, men han får nåt annat som ser likadant ut. O varje kväll ska dom räkna upp alla kompisar innan dom ska sova och önska alla godnatt. En grej dom kommit på själva. och först av alla är M och E ( storasyster), tätt följt av alla på dagis ( inkl fröknar) o sen kommer alla kompisar som inte går på dagis.(ett himla rabblande av namn innan det är klart haha)
Jag är på G att skapa en egen blogg för barnen eftersom dom har många kompisar som gillar att titta på bilder och se vad dom har för sig, men det är under konstruction fortfarande. Hoppas ni har det bra och hälsa M så himla mycket från tjejerna o säg att dom tänker och pratar om honom ofta.
(skriver "M" för att jag inte vet om du nämner dom med namn på bloggen)
Ha de gott så hörs vi snart igen!
kram
Annika

Anonymous said...

trevlig blogg förresten!
kram Annika