2006-10-26

Håller tummarna....

Ja, vad annat kan man göra.

Saken är den att jag och min man samt sex goda vänner till oss bokat en resa till Köpenhamn. Vi skall vara borta fredag tom söndag. Resan beställdes i februari och vi har verkligen längtat efter denna barnfria helg tillsammans med de andra i denna "metropol".

Så får man se väderprognosen:STORM!!!!!
Dagis ringer och säger att vi skall kolla på kommunens hemsida innan vi skickar barnen dit. Om det gått ut en allman varning är dagis stängt. Emilias skola likaså. Chefen ringde oxå för att tala om att jag är tvungen att kolla hur läget ligger innan jag åker och öppnar fritids imorgon bitti.
Känns verkligen som storlarm.

Om det nu blir så illa undrar jag hur det skall gå med vår resa. Om STORMEN är rejäl stängs antagligen Öresundsbron och att åka båt över lär ju inte heller bli aktuellt!
Känns som en katastrof om vi inte lyckas komma iväg. Så nu håller jag tummarna så knogarna vitnar.

För övrigt kan man väl säga att jag haft en underbar dag. Visserligen försov vi oss imorse men det ordnade sig bra.
Halv nio kom mamma och skulle passa Melker. Hon är verkligen en riktig ängel som ställer upp jämt! Tusen tack, jag älskar dig mamma!

Sedan drog jag in till Göteborg till min kompis Evas salong där Eva skulle frisera mig inför resan. Underbart! Att bli omhändertagen och ompysslad i håret i tre timmar är ju helt underbart!
Så nu ser man ut/känner sig som en helt ny människa. Tusen tack Eva!
X-tra roligt är att Eva har en liten bebbe i magen. Jättekul, undrar vad det kan vara för krabat som bor därinne. I början på mars får vi veta.

Ikväll skall det packas, bakas m.m. Men innan dess skall jag åka till Anna tillsammans med resten på jobbet för att umgås och spana in "Ludde" som nu är mer än två veckor.

Ha det gött i höstrusket!

5 comments:

Anonymous said...

Vad härligt att bli ompysslad så länge.

Jag hoppas verkligen att resan blir av. Jag håller tummarna till tusen.
Kram
Bammie

Anonymous said...

Jag är avundsjuk. Jag vill oxå bli ompysslad...ska iofs till frissan nästa vecka, men nu önskar jag att jag hade beställt lite mer än en klippning, kanske lite färgning oxå. Får göra det till nästa gång.
Ni kommer nog över bron idag, annars så går nog färjorna, det är ju en så kort bit.
Önskar er en underbar helg i Köpenhamn!!!
Kramar om

Anonymous said...

Hoppas ni kommer iväg!! Jag o Andy åkte till köpenhamn förra året vid denna tiden, utan barnen. Herregud va de behövdes haha o vilken myspysig stad! Massor med wienerbröd med chocolääääde i mitten o massor av öl! Ha de så kul!
kram Annika i NZ

Anonymous said...

Ni kom väl iväg?! Hoppas ni får en riktigt härlig helg!

Kram

Anonymous said...

Jag hoppas verkligen ni kom iväg!!!
Kram