2006-10-10

En STOR presentation ..........

av en underbar liten kille som jag hade äran att få hälsa på idag, trots attt han bara är en dag gammal. Ludvig skall han heta och stolta föräldrar är givetvis Anna och Peter. Ja, Philip är ju en väldigt stolt storebror oxå, det får man inte glömma.
49 cm lång och 3025 gram bedårande bebis!!!

Kan inte fatta hur man kan glömma att ens egna barn har varit så små (visserligen har mina inte varit så här små, 4 kilos bebbar båda två.) Ja, doften , rörelserna allting är helt fantastiskt!

Fick låna Therese underbara kamera och lyckades ta ca 109 bilder medans jag var där. Jättekul att fota med digital systemkamera. Tog bla bilder på lille Luddes fötter, åh så söta. Varför gjorde jag inte det på mina barn när de var nyfödda???? Vet självklart svaret, det var innan jag fastnade i scrapträsket. Nu vill man ju hitta nya vinklingar på varenda grej som barnen gör eller hur dem ser ut. Alltid lär man sig nåt iallafall.
Tusen tack Therese för lånet av kanonen Canon 350 D!

Sänder oxå en liten tanke till vår kompis Anders vars katt jag såg överkörd när jag åkte hem.

Får väl se om det blir mer bloggat under denna veckan, det börjar köra ihop sig lite, särskilt eftersom jag skall gå in och jobba på min lediga dag.
Längtar redan till helgen samt till vår Köpenhamnsresa om två veckor. Skall bli så underbart kul!

God natt!

4 comments:

Anonymous said...

Åhhh halle gossingen vad söt han är. Det är som du säger, man glömmer oerhört snabbt hur små de är.
Du är så välkommen så för lånet av kameran:)
Nu ska jag jobba på lite. Vi syns ikväll.
Kramisar

Anonymous said...

Ahhh... det är ju LIVSFARLIGT med små bäbisar. De är ju så fantastiskt snuttigosiga så man blir helt sjuuuk!

Ha det gott vännen, och stressa inte för mycket... (det goda rådet kom ju från heelt rätt person ;-) )

/Kram Evelina

Anonymous said...

Han var en goding...
Ska nog ta lite kort på Hilda, nu när jag läser din blogg.
Tråkigt med Anders katt.

Sov gott!
Anna

Anonymous said...

Psstt... jag har pm:at dig på scrapbutiken. Jag är ute efter ett recept...(smörgåstårtesugen ;-) )

/Evelina