2012-03-16

Nostalgi

Var tvungen att gå hem från jobbet idag. De senaste dagarnas fruktansvärda värk i min skadade axel, tog ut sin rätt och jag behövde gå hem för att sova.
När jag vaknade efter några timmars välbehövd sömn, gick jag in på FB.
Där fick jag århundradets nostalgitripp. Min goa granne Jenny hade delat ett Youtube klipp från den första Almåsskolans dag, ever =)
Som genom ett trollslag förflyttades jag 26 år tillbaks i tiden. Jag minns hur vi satt där i aulan, i våra härliga pastellfärger, med Jane Hellen schampo och brunpuder.Givetvis med permanentat och vrålfönat hår;)
Jag hejade på min fotbollskompis Helen som sjöng en Marie Fredriksson låt, denna vårdag för så länge sedan!
Säger som Jenny, "those were the day´s!"

Vill ni se, gå in på Youtube och skriv in Almåsskolans dag, då hittar ni klippen, fem stycken totalt =)

Med detta vill jag önska er alla en trevlig helg!

No comments: