2006-11-07

Önsketänkande....

Jag önskar att:

jag hade mer energi, den är verkligen låg just nu.
jag hade en ny pigg liten bil.
jag hade råd med en städtant,
så att jag slapp ha ständig ågren för att varken orken eller lusten finns att städa.
jag hade en tjänst som innebar mer semester än vad jag har.
jag jag skulle ha råd att bara jobba 50%.
jag kunde Photoshop utan och innan.
jag kunde sjunga bättre än hellre.
jag kunde resa till värmen nu i november.
jag hade mer tid att umgås med mina barn.
jag hade mer tid till att umgås med mina vänner.
jag hade mer tid att scrappa.
jag hade råd att köpa min dröm kamera Canon 400D.
jag kommer att hinna köpa biljetter till Mamma Mia innan de tar slut.
julen kommer bli vit.
jag kommer att träffa min lilla moster snart, hon är ju bara för kul!
jag får ledigt under hela jullovet.
jag får vara frisk.
jag slipper gå till tandläkaren fler gånger i år än de som redan är inbokade.

Ja, önskningarna är många. Särskilt nu när jag tycker allt är segt, mörkt och trist!

Tackar vet jag att Grey´s Anatomy börjar idag. Dubbelavsnitt! Kan ju inte bli bättre. Tänk att en sådan banal sak som ett TV- program kan förgylla ens vardag!*ler'

Kul är oxå att Melker kommit in på småbarnssimmet/ Plaskis. Skall bli så kul!

Hasta la vista!

4 comments:

Anonymous said...

Jag hoppas att några av önskaningarna slår in och att du har lite energi idag. Visst var det nice med dubbelavsnitt på GA igår - I like!
Kram

Anonymous said...

Tänk vad mycket det är man önskar, och jag hoppas också att iallafall några önskningar slår in.

Det var skönt att "Greys" äntligen började så jag har NÅGOT att kolla på, på tv iallafall. Det är skönt att bara få slappa ihop någon kväll, men nu tycker jag att det mest varit skräp på tv i höst...
Och då BORDE jag ju hunnit vara väldigt kreativ hela hösten, men jag vet inte jag... vad har jag gjort egentligen?

Kram

Anonymous said...

Vad roligt att han kommit in på Plaskis, det har inte Filip. Blev ni meddelande via mail eller post?
Missade ju Greys igår men Jenny spelade in det åt mig.
Är helt slut idag. Är hemma och vabbar. Fick åka direkt hem imorse från Hindåsgården.
Hörs ikväll!!
Kramisar

Anonymous said...

Åh, jag håller tummarna att dina önskningar slår in! Ang. tv-programmet...fniss..vad är det för nåt?!?!? (tina som aldrig tittar på tv...)
Tack för dina värmande ord i min blogg!
Kram Tina