2006-11-21

Cybercrop på Scrapbutiken....




Ja, i helgen var det cybercrop, något som jag sett framemot. Hade verkligen tänkt vara med på en hel del utmaningar.

Men....... så blir man vrålförkyld. I lördags orkade jag ingenting, kollade dock in alla underbara alster som lades in i Scrapbutikens galleri. Helt otroligt vad många jätteduktiga och kreativa människor det finns.

På söndagen var jag lite piggare men inte tillräckligt för att göra layouter. Därför blev det två kortbidrag.
Lilos julkortsutmaning (utan att använda stämplar) var den absolut svåraste av de två jag gav mig in på. Resultaten ser ni här ovan.
Det bästa är att man fick många idéer till sina kommande julkort och det är ju toppen!!
Längtar som en galning till maran som är nästa helg dvs den andra december! Skall bli så roligt!!
Veckan är som vanligt ganska hektisk. Idag har jag och Melker hälsat på en kompis till honom nere i Åsa, vi hade jättetrevligt men var hemma aningen sent (19.00) för Melkers del.
Därefter var jag och handlade fika m.m. till L&B+ smyckespartyt som jag skall ha imorgon.
Min kusin Anders var precis här och levererade en mängd underbara hals och armband!!!! Cicilia är verkligen superduktig på det hon gör!!!!Tack, tack!!!!
På torsdag var tanken att jag skulle njuta av att vara ledig utan några måsten. Skall hälsa på min kompis Anna och visa henne lite trix med Photoshop Elements. Hon kommer även bjuda på lunch. Mysigt!
Fast givetvis blev det ett akutmöte inlagt på torsdag kl 18.30 och framåt. Inte vad jag har lust med men måste.
På fredag skall jag iväg på räkfrossa ihop med brudarna. Kul!
På lördag fyller svärmor 65 år, pensionär, helt otroligt! Då skall vi dit och fira henne plus att Emilia skall på barnkalas hos en kompis. Till råga på allt får vi köttleverans denna dag oxå, dvs vi skall ta hand om ca 40 kg nötkött när vi har tid över. Har vi det???
På söndag firar vi ett visst födelsedagsbarn (undrar vem det kan vara??*ler, visserligen i förskott men ändå) plus att Emilia har genrep på Funky Kids.
Ja, summa summarum så har vi ingen brist på sysselsättning i denna familjen.
Sänder en stor kram och tanke till min kollega och vän Susan som är hemma hela denna veckan. Hoppas du kryar på dig fort, vi saknar dig!!
Nä, nu måste jag krypa till kojs!
Hoppas ni alla får en bra vecka!
Antar att det inte blir mycket bloggande för min del denna veckan.


6 comments:

Anonymous said...

Ja, jisses Molle! Snacka om att ha fullt upp!
Här e en till som längtar till maran! Åh, vad skoj det skall bli att få vara kreativa ihop och tjöta!
Hoppas att du får en bra vecka!
kram Tina

Anonymous said...

Busy, busy :)
Längtar oxå till maran!
Ska bli kul att få titta på kläder och smycken ikväll. Kanske man hittar nån fin liten julklapp till någon av mina nära och kära.
Kramisar från en som kommer dit helt rödgråten.

PS. Undrar vem det är som fyller år...hmmm...

Anonymous said...

Underbara kort du gjort!
Låter som ni har fullt upp i veckan!
Kram

Anonymous said...

Hej!
Oj vilka fina kort! Hade jag varit hemma i Svedala hade jag bett dig lära mig hur man gör. Det verkar jätteroligt o mysigt!

Jag har verkligen fullt upp här, och det är roligt att vara här, men herregud vad jag saknar allt inför julen! Jag har aldrig varit sugen på att resa till värmen över jul och jag tycker fortfarande inte det är kul. Tomtar i 25 graders värme. Va!? Näe.Men , men. Vi får göra vad vi kan såklart och hitta nån slags sommarjul, haha. Men själva julstämningen kommer komma tillbaka först när vi är i sverige igen tror jag. Men tomtedräkt är inhandlad, så det är klart att han kommer på besök även iår! Så blir det väl en liten plastgran och lite annat pynt. Men jag saknar ADVENTSLJUSTAKAR!! O MYS!!( måste få klaga o va grinig liiite) Men vi ska gå på tomteparad på söndag, o de ska bli kul. Hälsa familjen så gott o grattis i förskott!
kram
Annika

Anonymous said...

Tack för en trevlig kväll igår. Det var finare kläder än vad jag trodde. :)
Får se om det blir lite julkort idag.
KRAMAR
Anna

Anonymous said...

Jag tycker att du lyckades väldigt bra utan stämplar jag och så tycker jag att du verkar ha en VÄLDIGT fullproppad vecka...

Stressa dig inte sönder och samman nu vännen!! du ska ju orka fira födelsedag också ;-)