2006-12-14

Vår lille tomtenisse.....

Ja, så här stilig var vår lille nisse igår då det var luciafirande på dagis. Sjöng gjorde han oxå!!Vilket hans mamma tycker är en fantastisk bedrift!*ler*

Tiden bara rinner iväg, det känns som man inte hinner med riktigt. Har många måsten på min att göra lista:

*göra minst 10 julkort till
*pynta med tomtar m.m.
*städa
*skriva och posta julkorten
*tvätta
*fixa julklappar
*förbereda julmat som kan förberedas

Ja, det känns som listan kan bli ännu längre men jag har bestämt mig för att det som inte blir gjort får bli ogjort eftersom annars kommer man stressa ihjäl sig.

Åkte som en "Gevaliabrud" till Ludvigs dop i söndags. Han var så söt den lille gosingen. Lämnade över presenterna innan jag pyste hem igen. Hade ju scrappat en doptavla till honom. Den skall ni få se här vid ett senare tillfälle.
Anna bjöd in mig till dopkaffet men jag ville hem till mina egna gosingar.

Vill samtidigt passa på att tacka Anna för födelsedagspresenterna som jag fick i efterskott.
Samt de värmande orden i kortet. Hon verkar tycka att jag skall varva ner, kan inte förstå varför*ler* . Jag fick nämligen ett relaxkit, så nu kan jag bada skumbad, äta Riesen och dricka thé samtidigt innan jag smörjer in mig med skimmerlotion. MYSIGT!

Vill också passa på att tacka Fam. Hjalmarsson för en jättemysig lördagkväll. Visserligen blev det inget gjort med pepparkakshusen som vi hade planerat men det hinns förmodligen med denna helgen.
Det händer alltid något mystiskt när man är hos Hjalmarssons. Först äter man en supergod middag med rödvin till, därefter förflyttar man sig till soffan. Men vad händer, jo man slocknar fortare än kvickt. Man kan inte skylla på vinet för jag somnar oavsett det eller vatten.
Ja, de har verkligen världens mysigaste sovsoffor. Tusen tack för fondue, vin, trevligt umgänge och sovstund i allfall!

Nä, nu skall jag slappa och glana på dumburken en stund!

4 comments:

Anonymous said...

Vilken goding ni har!
Åh, vad härligt med ett spakit!! Det kom verkligen till rätt person...hörde ju på maran att du har haft en tuff höst! Hoppas att du får lite julefrid mellan alla måsten!
kram Tina

Anonymous said...

Nu får du lova att ta det lugnt.
Passa på att ta det lugnt idag när du är hemma och vabbar.
Melker är verkligen såå söt. Tycker att tomteluvan är jättefin.
Många kramar

Anonymous said...

Vilken söt liten nisse!! och jag förstår din stolthet över att han sjöng. Det är ju inte mindre än ett stordåd. Jag vet inte om mina småttingar gjort det nånsin?! :-)

Och den där listan... jag har inte ens vågat skriva ner min, i fruktan att den ska bli allt för lång och jag ska få ett spel. Och så går man ju och blir sjuk mitt i allt också, och feber som jag typ inte haft på tre fyra år... :-(
Men.... det är tur att det finns alvedon och ipren :-)räddarna i nöden!

Kram på dig, och ta det lugnt!! det är så mörkt på jul och tänder man bara levande ljus så märks det inte om man inte hunnit städa överallt. Försöker jag intala mig iallafall :-)

Anonymous said...

Det var verkligen ett härligt lussefirande på dagis. Listan som ska göras framtill jul blir nog inte helt klar. Nu är det andra halsflussen som går i familjen, t om lilla Hilda har halsfluss.
Jag måste ju hinna handla julklappar, får se om vi hinner ut på söndag om man är bättre då.
Tack själva för i lördags, lika trevligt som alltid. Det måste bara bli lite oftare.
KRAMIS
Anna