2006-12-19

Inget pepparkakshus i år..........

Ja, då har man lagt ner ett av sina stora måsten. Hade ju satt ihop mitt hus innan vi åkte till Hjalmarssons men i bilen ramlade taket av. Allt går ju dock att laga.
Men på grund av all god mat, vin och skön soffa blev ju inte huset vare sig lagat eller dekorerat denna underbara lördagkväll för över en vecka sedan.

Tänkte: Jag tar och ordnar det senare. På grund av hög luftfuktighet visade sig, att när Peter var så gullig och levererade mitt hus hade gavlarna oxå skunkit ihop. Gulliga Anna hade dock erbjudit mig sina delar då hon inte skulle hinna med sin familjs hus. Dessa var dock ganska mjuka.
Detta brukar ju inte vara något problem, man kan ju skicka in dem i ugnen en gång till. Men det funkade sådär, visst blev delarna torra igen men de bara sprack. Försökte laga dem med bränt socker och det gick ganska bra. Till slut sprack oxå en av takdelarna och då gav jag upp! Det är helt enkelt inte meningen att vi skall ha något pepparkakshus detta år, så det så!

Var rädd för att barnen skulle bli ledsna men det ordnade sig med att jag erbjöd dem att äta delarna.

Annars är det min näst sista arbetsdag denna terminen. (Just nu sitter jag och njuter av min lunchrast.)Det känns underbart!

Har visserligen en hel del att göra men känner ändå att jag är hyfsat på banan.

Nä, nu är det dags för rastvakt!

So long!

2 comments:

Anonymous said...

Sista dagen på jobbet:)!! Visst är det härligt:)
Hörs ikväll
Kramisar

Anonymous said...

Hejsan,
Tråkigt med pepparkakshuset, vi får ta nya tag nästa år. Planera in en heldag :).
Ha det så bra tills vi ses imorgon.
KRAMIS
Anna