2007-01-09

Vilket var då sanning??!!

Jo, jag har faktiskt bott i Karlsborg, en väldigt kort tid när jag var 19-20 år.
Var nämligen tillsammans med en "stridspitt" (annat ord för fänrik på jägarregementet K3) på den tiden.
Kan tilläggas att jag vantrivdes något fruktansvärt, utvecklade kraftig magkatarr och tog chansen att börja plugga i Göteborg (så jag kunde bo hemma hos mor och far på veckorna åtminstone) så fort det bara gick.
Som tur var kom jag ur det förhållandet och den otroligt tråkiga hålan efter att ha varit skriven där i 10 månader.

Ja, opererad har jag oxå blivit, fem gånger allt som allt. Det har varit blindtarmen, knät, kejsarsnitt m.m.

Visst har jag haft en söt liten ökenråtta (kallas väl Gerbil om man går in i en zooaffär i dagens läge). Han hette Musse, var en pigg och helt ljuvlig krabat som hoppade fram som en liten känguru för det mesta. Det visade dock sig efter en månad att han inte var någon kille då det helt plötsligt började pipa lite konstigt i buren. "Han" hade då fått fem ungar!!!

Min favoritplats på jorden (hittills kan jag ju tillägga) är Koh Nang Yuan i Thailand. Det är en ö som egentligen är tre miniöar som sitter ihop med ett stort rev. När det är högvatten får man vada över revet från bungalowerna för att komma till den enda restaurangen som ligger på ön i mitten. Fantastikt att snorkla och bada där. Är för övrigt ett naturreservat.Får väl se om jag kan få inskannat ett foto från detta paradis!!

Ja, då var det dags för det falska påståendet. Jag tillhör de ganska få svenskar som gärna åker charter men ändå aldrig varit på Mallorca. Har varit på många andra platser i Europa och i Thailand men aldrig kommit dit. Kan inte säga att jag har någon längtan efter det heller. Som de flesta som känner mig väl vet, så föredrar jag den grekiska arkipelagen!!

5 comments:

Anonymous said...

God kväll i stugan!

Då får du kanske ta en tripp till Mallis en väldigt vacker ö. Men kan du överge Grekland :).

Kort och tavla till chefen blev bra, alla var impade.

Nu är det dax att dra på träningskläderna :)

KRAM
Anna

Anonymous said...

Du måste åka till Mallis!! Det är en fantastiskt fin ö. Du måste ge den en chans;)
Många kramar från "pigga" grannen

Anonymous said...

Mallorca eller Thailand?! Tja.. just nu låter vilken utlandresa som helst ganska lockande tycker jag, så om någon har en till övers... ;-)

Ha en bra dag!
Kram

Angelica said...

Attans! Jag och Martin diskuterade Mallorcaalternativet, men han var helt övertygad om att du inte bott i Karlsborg. Hur som helst - tur är ju att du finns i närheten av oss nu!

Mallorca, ja - länge bojkottade jag detta semestermål, men väl där måste jag säga att ön har något speciellt att erbjuda. Kanske på grund av att vi varit där på lågsäsong och sett andra sidor av ön än bara en massa turister, eller på grund av att vi alla tre gånger (även på högsäsong) för 995 SEK / person ospecat hamnat på värsta Ving Resort. Men jag håller helt klart med - det finns andra ställen värda ett besök. Jag ska ställa in siktet på Italien och hoppas på åtminstone en resa dit i år.

Anonymous said...

Hade fel men massor av rolig fakta fick jag... har inte heller varit på Mallis!
Kram