2007-01-12

Vad barn leker och säger..

Följande händelse inträffade i eftermiddags på jobbet. (Jobbar i en Lek och Lär klass med tillhörande fritids.)

Tre barn leker doktor i ett av våra grupprum. När de lekt en stund kommer den ena flickans pappa för att hämta henne varpå ett av de andra barnen utbrister:"- Nej, inte nu! Jag som precis har fått hjärncancer!"

Ja, tänk vad de bästa lekar kan bli avbrutna. Här klampar en pappa in och avbryter en högt aktad doktor!!*ler*

Kunde knappt hålla mig för skratt, det lät så himla roligt även om själva sjukdomen är fruktansvärd.

I går var jag och Therese hemma hos Anna och scrappade. Jättemysigt!! Fick gjort en lo om syskon. Så nu har jag flera layouter att presentera här, bara jag får fotat dem i bra ljus. Nu känns det ju som allt är mörkt och grått för jämnan. Får väl trösta mig med att vi går mot ljusare tider!!!

Önskar er alla en trevlig helg!!!

4 comments:

Anonymous said...

Det är ju alltid härligt med barns kommentarer. :)
Det var mysigt igår, kul att kunna ses lite oftare nu.
Ha en mysig kväll!
KRAM
Anna

Anonymous said...

Barn är härliga.
Tack för igår, det var jättetrevligt att träffas hemma hos Anna och scrappa.
Många kramar

Anonymous said...

Åh vilken gullig scen....jag jobbar också på förskola och vet hur bra det kan bli ibland. Man skulle vilja kunna frysa deras lek så de kan fortsätta den nästa dag igen. Tänk vad man lär sig genom leken!
Nu ska jag kika vidare på din sida!

Anonymous said...

Ha,ha. Ja när man jobbar på skola/förskola så kan man verkligen få höra riktiga såna där guldkorn!
(Samt när man har tre väldigt verbala barn förstås ;-) )

Kram