2006-05-07

Sommar, sommar, sommar....

Ja, åtminstone känns det så. Verkligen underbart ute!
Sedan blir jag så glad när vår älskade son vaknar, tittar ut och säger:"Härligt"! Och det är ju precis de det är.

I går var jag med min lilla söta farmor på stan och vi lyckades få tag i kläder till henne. Kände mig som en personal shopper.Hon blev så glad! Hon är verkligen en stilig kvinna. Ingen kan tro att hon är 86 år när hon slänger käft med expediterna.

Efter detta åkte farmor och jag till mamma och pappa i Lindome. Farmor skulle äta middag och bo över där. Medans jag och farmor och jag var i stan hade Emilia och mamma bakat bullar. Fikade innan vi åkte via affären och hem.

Njöt av solen på altanen resten av dagen.

Idag skall vi sätta upp barnens studsmatta igen, något de verkligen ser framemot! Hade ju inte tänkt göra det ännu eftersom gräsmattan tagit ordentligt med stryk i vinter men vi sa att vi skiter i det.

I eftermiddag blir det grill, aldrig fel.

Känner att jag måste ladda inför morgondagen när jag skall kontakta fack, min VC m.fl. angående min tjänst. Skall försöka hitta bra paragrafer i anställningslagen. Någon som har några bra tips??

Veckan bjuder annars på ganska mycket jobb, föräldramöte imorgon kväll, skall springa Vårruset på tisdag (hur det nu skall gå)m.m

Hoppas bara att vädret håller i sig, det blir så mycket enklare då.

Nä, nu är det dags att ordna frukost!

På återseende!

2 comments:

Therese said...

Åh vad roligt med studsmattan, då kommer nog vi över en sväng i eftermiddag och provstudsar :)

*Kramisar*

Therese said...

Hej, hej.
Då sade Ylva fel, han har inte streptokocker, bara en virusinfektion i halsen. De tog halsflussprov men det visade ingenting.
Nu har vi kört Martin till flygplatsen. Filip blev åksjuk på vägen hem och fick upp lite, typ tre droppar. Men tillräckligt för att vara hemma från dagis. Nu äter han som vanligt igen.
Det går tydligen magsjuka på Igelkotten, men hade Filip fått det så hade han nog inte kunnat äta nu som han gör. Men vi håller oss borta från er studsmatta idag för säkerhets skull:)
När tar sjukdomarna slut egentligen...
*Kramis*