2006-03-23

Väntan på vattenkoppor, packning m.m.........

Ja, nu är det ca två veckor sedan Melker träffade kusinen Wille med vattenkoppor men än kan vi inte se tillstymmelse till prickar. Inkubationstiden är ju visserligen 21 dagar.
Annars blir han nog garanterat smittad nu eftersom lillekusinen Rasmus precis fått det och vi skall ju tillbringa en veckas semester i samma fjällstuga.

Jobbade extra för Agneta idag. Slutade 12.30. Skönt!

Åkte hem och fixade lite inför resan innan jag hämtade barnen. Vi åkte sedan och badade. Melker hade både puffar och en annan flytgrej på sig idag så jag kunde släppa honom i vattnet. Han kom på att om han sparkade med benen så kunde han ta sig dit han ville. Urgulligt! Sa hela tiden: simma, simma dutti tille.
Vi kastade oxå boll till varandra och busade i vattnet. Härligt!

Sedan bar det av hemåt där vi åt Mc.Donaldsmat. Därefter plockades det fram grejer och packades, lagades middagar m.m. inför fjällresan. Skall bli så underbart att komma iväg på semester! Även om Melker får vattenkoppor där uppe.

Har mycket kvar att göra imorgon men det får gå. När klockan blev 20.30 orkade jag inte flänga runt och fixa mer utan satte mig i soffan och kollade på TV; Antikrundan och Medium.

Scrappade med Therese min granne igår. Lika trevligt som vanligt men jag måste nog jobba på med mina LO:s nu. Vill ha nya papper. Såg att Scrapbutiken fått in några nya som såg lite spännande ut.

Nä, nu ringer sovklockan. Snark!

1 comment:

Therese said...

Hoppas ni har det härligt i fjällen!!!
När du kommer hem så väntar en utmaning i min blogg;)
*Kramar*