2006-03-20

En dag med blandade känslor........


Ja, så kan man beskriva den 20 mars.

Idag för fyra år sedan kl.11.08 föddes vår älskade son på Varbergs BB. Klockan halv sju idag uppvaktade vi honom med välling och paketer på sängen. Så underbart att se ögonen på Melker tindra i samband med paketöppningen. Han ville ha på sig de nya kläderna med en gång.
Vi har ju kalasat i dagarna tre så idag blir det ändå ett ganska lugnt födelsedagsfirande.

Givetvis skulle det kalasas på dagis oxå. Melker konkade stolt in kartongen med chokladbollar. Glass är ju inte hans favvo direkt därav chokladbollarna.

Satte mig sedan i bilen för att åka till jobbet... då kom tankarna.....tankarna på min älskade farfar som denna dag skulle blivit 85 år gammal. Tyckte det var så häftigt att Melker föddes på samma dag som sin gamlafarfar Wille. Men nu har farfar varit borta i 9 månader och mina tankar går till farmor som numera är ensam efter 60 års äktenskap. Önskar att jag kunde åkt till henne idag men eftersom risken är stor att Melker får vattenkoppor vilken dag som helst var det omöjligt.
Pratade dock med henne, hon hade fått hjälp att åka till minneslunden och sätta blommor vilket hon tyckte kändes bra. Hon "pratar" med farfar och "kramar" fotot av honom varje dag. Hon säger att hon är lite "knäpp" men jag tycker på något sätt att det är underbart!!

Trodde inte att jag skulle känna mig så sorgsen som jag faktiskt gjort idag men det kanske är naturligt?!!

Dagen på jobbet flöt fram snabbt. Sedan var jag och Melker och badade. Spännande! Han tyckte det var läskigt i början men fann sig ganska snart. Härligt!!

När vi kom hem hade barnen picnic i tältet som Melker fick i present, jättemysigt!

Sedan åt vi middag, tacorester från gårdagen. Gott!

Melker däckade i soffan klockan 19.00. Det är jobbigt att plaska!

Kvällen tillbringas nog framför TV:n även om jag har lust att scrappa. Har nog ingen ork. Skulle behöva beställa ett nytt album till. Mitt gamla börjar bli fullt. Basic Grays nya papper skulle sitta fint , lite Bazill cardstock likaså. Får väl se vad man kan ha råd med efter fjällen!

God kväll!

2 comments:

Therese said...

Hej!!!
När du kommer hem från fjällen kanske du och jag skulle ta en tur till antingen Borås eller Helsingborg. Det hade varit kul med en dagstur till en scrapaffär:) Få komma ifrån lite och fika på vägen samt köpa scrapsaker. Vad säger du?
Jättefint kort på din farfar, och jag tycker din farmor är så gullig som kramar hans kort varje dag.
*Kramisar*

Therese said...

Tack för igår:)
Är hemma idag...Oskar vaknade med feber i morse...han är verkligen helt genomförkyld.
*Kramis*