2006-03-15

Önskan - varenda tröja på H&M och alla leksaker i leksaksaffären.....

Dagis var stängt idag så Melker och jag var lediga . Vi träffade ett par kompisar, var på biblioteket, lekte vid båten, promenerade till Sniff och Snabb där jag fick köpt fotoklisterlappar. Döm om min förvåning när det visade sig att min kusins blivande fru stod i kassan där. Sniff och Snabb skall tydligen öppna i Varberg så Cicilia skall jobba där sedan. Roligt!

Berättade för henne att vi givetvis kommer, med glädje, på deras bröllop som för övrigt går av stapeln den 27:e maj!

Efter detta besöket gick vi till Buffé och åt lunch. Melkers första restaurangbesök i Sverige om man inte räknar den stora hamburgekedjan. Fanns en hel del att äta för honom som är allergisk vilket var bra. Vi hade jättetrevligt!

Sedan var det hämtning av Emilia, fixande av mellanmål och därefter skjuts till kulturskolan. Under tiden mötte vi mamma. Shoppade födelsedagspresenter till Melker trots att han var med.
Inne på H&M tog han ner tröjor fortare än jag hann hänga upp dem och sa:- önschar mej, denna ba, denna bätte..........(Melkers uttal)
Mamma och jag fick många skratt och även de som jobbar där. Det provades hattar, kepsar m.m.

Sedan blev det leksaksaffärens tur. Melker fullkomligt sprang omkring och ropade -önchar mej....

Vet att utklädningskläder, spindelmannen m.m. står på önskelistan. Bra att man har mycket att välja på till den stundande födelsedagen!

Handlade lite mat innan vi hämtade Emilia och åkte hem. Mamma fixade pankakor till barnen.

Jag och Linus åkte och spinnade. Härligt att vara med när Stefan "kör skiten ur oss" även om man får göra det mesta själv.! Verkligen ett underbart pass, särskilt efteråt!!

Hade tänkt scrappa men orken fanns inte när jag kom hem, hamnade i soffan, åt lite innan jag somnade framför en film.......

No comments: