2006-03-18

Kalas, schlager m.m............................

En oerhört hektisk men trevlig och rolig dag!

Melker hade sitt barnkalas idag. Han fullkomligt älskade det och vill genom sin mamma säga hjärtligt tack till alla som uppvaktade honom. En särskild tanke oxå till kompisarna Jesper och Alice som tyvärr var jättesjuka och pga detta inte kunde komma. Krya på er!!!!!

Efter kalaset bar det av till Hede där svärmor Ingegärd och Ebbe väntade med middag. Linus bror kom hem från Thailand idag. Vi har inte träffat Jonas på över 7 månader så det var oerhört kul att träffas. Barnen fick roliga presenter som de genast började leka med.
Lasagne stod på menyn idag och någon slags mocca "cheesecake" till efterrätt. Just detta med kaffesmak är ju inte riktigt "my cup of tea".

Melker var oerhört trött (skulle visa sig att han redan var alldeles för övertrött, har inte somnat än) så vi åkte hem innan schlagerfinalen började.

Vad skall man då säga om den??

1: Andreas Johnson - klart bäst om man tycker som jag!
2: Björn Kjellman- kul, bra skådis men låten, nja...
3:Linda Bengtzing - energisk låt, lite för.....
4:The Pudels- trodde denna typ av musik dog ut samtidigt som Europe. 80-tal javisst!2000-tal nej tack!
5: Magnus Carlsson- Underbar kille och röst men låten är inte den rätta.
6:Rednex- Emilias favoriter. Skulle skämmas om vi skulle behöva skicka denna samling till Athen.
7: Carola- för henne hade det räckt att ställa in sina stövlar på scenen för vinst(tror jag). Fantastisk röst men inte den bästa låten. Avskyr allt Jesusdravel som hon kör med. Kolla bara kvällens tatuering.
8:Magnus Bäcklund- Fantastisk röst men låten är för mycket John Farnham. Sorry!
9:Kikki Danielsson- No comments.
10:BWO- Trevlig frontfigur men pajasen i shortsen kan ju dra något gammalt över sig.

Det hela är ju inte över än men jag tror att jag vågar satsa 100 spänn på att Carola vinner. Hoppas bara att hon skippar Jesussnacket i det eventuella tacktalet!

Nu har Melker somnat i sitt lilla tält som han fick av Alicia idag. Antar att Emilia kommer att krypa till kojs där oxå...

Nä, nu får jag återgå till min underbara position i soffan!

1 comment:

Therese said...

Hej
Vi tittade faktiskt igår *kors i taket* och jag håller med dig. Jag höll oxå på Andreas låt.
Vad bra att kalaset gick bra. Filip hade jättekul och pratar om det idag oxå:) Hoppas att Melker blev nöjd med Filips present. Behövs den bytas så finns kvittot.
Besöket hos mormor gick bra. Hon låg där alldeles stilla och var så liten och söt. Som ett litet barn. Hon pratade lite med oss men somnade ifrån hela tiden.
Vi höres!!!
*Kramisar*