2010-05-23

Glimtar från en underbar helg i Stockholm

Fredag morgon och vårt ordinarie tåg vart inställt så det fick bliförsta klass i X200 inklusive frukost istället. Inte gjorde det oss något;)

Så här bra kan man ha det och bättre blev det, trots 40 minuters försening.

Väl framme låste vi in vårt bagage innan vi traskade till Kungsan för att äta lunch.Mums!

Solen sken och värmde och alla såg framemot denna lilla minisemester.

Ceasarsallad är ju aldrig fel!Så gott!!!

Körsbärsträden i Kungsan hade nästan blommat över men några små blommor fanns kvar.

Underbart vacker var denna tulpanplantering.

Första kvällen åkte vi in till Vanadisvägen och åt middag på Fondueboden. Supergott! Tobleronefonduen som vi avnjöt till efterrätt gick inte av för hackor;)Kan rekommenderas!

Efter en timme och en kvarts morgonpromenad och hotellfrukost delade vi upp oss för att göra olika saker. Liselotte, Magnus, maken och jag åkte till Globen för att åka skye Wiew. Lite fika och shopping hann vi med innan det blev vår tur att åka upp på utsidan Globen.

En ganska häftig tur med fantastisk utsikt. Tyvärr funkade inte ventilationen så vi tillbringade ca 15 minuter i 60-70 grader.Svettigt värre!

Utsikten från toppen!
Lite busiga var vi, då vi hoppade ut från våra fönster och satte oss på taket och njöt av livets goda i det varma solskenet;)

Lunchen avnjöts i Rosendahls trädgårdar på Djurgården. Varning utfärdas för långsamma och oerhört tidskrävande köer i cafét.En kall öl är gott efter en sådan pärs!
Solbrillor är skönt att ha!

På kvällen körde vi en favorit i repris. Restaurang Dionysos på Bondegatan på Söder. En riktig höjdare om man gillar grekisk mat! Här blev det melitzanosalata, feta fourno och padakia med en kall Mythos till. Supergott!

Idag gav Liselotte och jag oss ut på samma morgontur som igår.Passade då på att fota dessa små söta dunbollar. Fast idag vräkte regnet ner och vi kom tillbaka till hotellet som dränkta katter. Efter frukost var det dags att bege sig hemåt igen. Efter middag hos mamma och pappa kom vi hem och då var det bara att hugga tag i tvättstugerenoveringen. Imorgon kommer rörmokarn och skall börja med sin del av arbetet. Bilder på detta kommer en annan dag.

2 comments:

Angelica said...

Åh, vilken härlig helg ni ser ut att ha haft. Mumsiga lammkotletterna blir jag så hungrig på - hade gärna bytt ut min tallrik med fil som jag tänkte äta till frukost! Du ser verkligen jättefin ut på alla kort - vilken insats du gjort på gym och i spåret under våren. BRAVO! Må så gott! Förhoppningsvis stannar solen måååååååååååånga dagar till!

Therese said...

Många fina foton från helgen!
Ni ser ut att ha haft kanon:)