2009-04-20

Intensiv dag

Ja, detta var verkligen en dag med fullspäckat schema. Gick upp mer än 30 minuter tidigare än jag brukar då jag skulle jobba en längre dag än jag brukar. Mina måndagmornar brukar i vanliga fall vara väldigt lugna men inte i dag inte.
Fick lämna sonen trettio minuter tidigare än vanligt, sedan till en uppsamlingsplats varifrån vi bussades in till min gamla gymnasieskola, Fässberg, för att lyssna till en obligatorisk föreläsning om IUP och skriftliga omdömen. Tänk att i den aulan hade inget hänt sedan jag gick ut 1992, det såg precis ut som när jag gick där!

Själva föreläsningen hade ett intressant budskap men jag för min del hade önskat mer "livfulla" föreläsare samt betydligt mer syre i lokalen. Såg många som somnade men som tur var, kunde jag hålla mig vaken.

Efter det bar det iväg till jobbet där vi kastade i oss en medhavd thailunch innan det var att kasta sig in i barngrupp fram tills arbetsdagens slut.

På vägen hem började bilen bli alldeles för varm och någon kylarvätska fanns ju inte till hands så snälla svärmor fick köra tjejerna till teatern.
Så fort maken kom hem bar det iväg till ICA Maxi för storhandling då det var eko i kylskåpet, frysen och skafferiet.
Sedan var det bara att packa upp allt och nu, klockan 20.05 är det väl dags att slänga ihop något till middag.

Trött är bara förnamnet!

2 comments:

Therese said...

Oj, oj, oj. Hoppas att tisdagen blir en mycket lugnare dag för dig.
Kramar om

Angelica said...

Åh, det var fullt schema - hoppas du kunde sova gott i natt och känner dig utvilad idag. KRAM