2009-03-09

Nu har det gått för långt.....

Idag när jag åkte till jobbet och lyssnade på radion blev jag oerhört förbannad!

Visst, jag anser att alla människor har rätt till sin tro, oavsett vilken religon man tillhör.

Men när katolska kyrkans män gömmer sig bakom sin tro och bannlyser en liten flicka, hennes mamma och läkare för att de möjliggort en abort av två foster som blivit till genom upprepade övergrepp av flickans styvpappa då blir jag förbannad.

Skall någon dömas och bannlysas är det pedofiljäveln (ursäkta språket) och ingen annan. Kyrkan har ingen rätt att tvinga en flicka att riskera sitt eget liv för att föda två barn som definitivt inte blivit till genom kärlek och efter längtan.

Kyrkan, oavsett religon borde fokusera på att skydda barn mot övergrepp, inte lägga mer skuld på de som drabbats.
De katolska biskoparna som uttalat sig borde genast avgå!!!!
Om dessa präster hade möjligheten att bli/vara fäder tror jag att de skulle handla på ett annorlunda sätt, för vem vill se sitt barn fara illa eller behöva dö efter att ha blivit utsatt för övergrepp?

För övrigt hoppas jag att styvpappan får det straff han borde få.......långsam kastrering och offentlig förnedring!!!

1 comment:

Anonymous said...

Håller med i allt du säger!