2008-05-22

En underbar morgon!

Vaknade 06.30 fastän det är min lediga dag. Tänkte att det var lika bra att ta tjuren i hornen så jag drog på mig träningskläderna och gick den numera dagliga (ca 4 kilometer) morgonpromenaden. Eftersom jag gick ut senare än vanligt hade det hunnit blli varmare och solen värmde marken så att ljuvliga vårdofter spred sig. Härligt!
Lyckades också se en gröngöling och jag kunde inte låta bli att plocka en liten bukett av favoritblommorna liljekonvalj. Älskar dessa små klockor som sprider den ljuvligaste doft!

Dagen idag bjuder på ytterligare ett skolbesök med sonen och därefter direkt till ett tandläkarbesök med sonen. Skall också åka till min underbara farmor som bara på en månad blivit en sjuklig och krogig dam. Att hemtjänsten i hennes område inte verkar riktigt kloka gör ju inte saken bättre! Blev så upprörd sist jag var där att jag ringde biståndsbedömaren och "gormade" lite!

Måste får gjort två kort i dag också. Har ju investerat i ett nytt Fiesta alfabet och det skall få pryda dessa kort. Bara älskar det! Om ni har tur kanske ni får se några alster ikväll!

Ha en fortsatt underbar dag!

3 comments:

Anonymous said...

Va härligt det låter med promenad på morgonen. Jag kanske hänger på någon dag...
Hade en vild idé om att kanske sitta lite ikväll, har ni lust att komma hit. Peter och barnen tränar så jag kan inte åka till någon annan.
Kram
Anna

Anonymous said...

Försökte ringa dig men nu förstår jag vart du är:)
Själv ska jag promenera i eftermiddag, det är ju så skönt att få röra på sig.
Kramelikramar

Anonymous said...

Försökte ringa dig men nu förstår jag vart du är:)
Själv ska jag promenera i eftermiddag, det är ju så skönt att få röra på sig.
Kramelikramar