2008-01-31

Flyt??Skulle inte tro det!

Ja, då har man varit hos tandläkaren igen och man kan lugnt säga att det går troll i detta. Skulle göra en inte alltför avancerad lagning på en visdomstand och så långt är ju allt ok. Eller egentligen inte. Jag är ju rädd! Men biter ihop!

Tandläkaren börjar borra och borra och borra. Till slut säger han att det är ingen idé, att det är lika bra att dra ut den.

Pulsen steg till 180 och jag började kallsvettas. Insåg dock att göra en halvtaskig lagning som är dömd att misslyckas drabbar ju bara plånboken i slutändan. Så jag tog beslutet att den skulle ut. NU! Idag! Lika bra det tyckte tandläkaren.

Fick mer bedömning, röntgen av roten innan hann skred till verket. Darrade som ett asplöv, hög puls och handsvett. Blev väldigt blek så det frågade mig hela tiden hur jag mådde.
Givetvis var tanden ovanligt stor och ovanligt se men väldigt stora rötter. Han fick dela den i delar och hålla på i 20 minuter för att få ut den.
När han var klar kunde jag knappt stå upp, benen darrade och blodsmaken i munnen var överväldigande.

Normalt (sa tandläkaren) så skall det sluta blöda efter tio minuter, en kvart, med sammanbitna käkar och en hög med kompresser imellan. Tror ni detta stämmer på mig?
Självklart inte! Sitter här med andra omgången kompresser och hoppas att det skall sluta blöda. Det har gått 1 1/2 timme sedan jag lämnade tandläkaren.
Jag är hungrig som en varg, kan inte prata (jag som har så många samtal att ringa) och känner mig oerhört matt!
Ush, vad det är synd om lilla mig! SNYFT!

3 comments:

Anonymous said...

Vännen, åh vad jag tycker synd om dig. Fy sjutton.
Men jag tycker att du var jättemodig som klarade av det, jag hade svimmat helt säkert.
Massa kramar

Evelina said...

Fy, din stackare!!! Men vad modig du var! Heja heja!! Hoppas det slutat blöda nu...
Kram

Anonymous said...

Nej men stackars dig!!!!! Usch vad jobbigt, hoppas att det känns bättre sen när det slutar göra ont. Tänker på dig *Kram*