2011-12-26

Undrar vad det är som gör....

att det i vår "maskinpark" alltid är något som går sönder i juletid. Klockan 14 dagen innan julafton börjar frysen pipa. Jag trodde givetvis att barnen glömt stänga dörren när de tog ut fika och tryckte snabbt på knappen för att få upp temperaturen igen. Till min fasa insåg jag att inget hände. Till saken hade jag storhandlat så frysen var definitivt inte tom:(
Ja, det blev att ringa runt till grannarna och be att få husrum till vår mat och det löste sig. Tusen tack!

Så igår bar det iväg till Elgigantens rea och ny kyl och frys inhandlades. Väldigt fina fast tråkiga pengar att lägga ut så här i juletid, eller vilken annan tid som helst :(
Kan konstatera att dagens maskiner inte håller särskilt länge. Vi har bott är i 11 år och är inne på vår andra tvättmaskin, andra fläkt ( som dessutom behöver bytas) och nu har vi även bytt kyl och frys. Diskmaskinen är den som hållt längst, jag köpte den 1996 till lägenheten där vi bodde då. Den är visserligen också på upphällningen men det kan man ju ändå förstå.
Kan tilägga att det inte är några skitsaker vi köpt utan jag skulle bara vilja säga att kvalitén är inte vad den var förr. Idag mötte jag en kompis som också bytt kyl och frys efter endast fyra år och de hade klagat i affären när de köpte nytt och fick då till svar att man kan räkna med att maskinerna håller i ca fem år. Urdåligt om ni frågar mig!

1 comment:

Angelica said...

Skitkasst - vi behöver ny torktumlare - bra idé att ge sig ut i mellandagsrean. Får bli en tur i eftermiddag, om Martin kommer hem i någorlunda tid!