2011-12-18

En ganska ny men kär tradition.....

Ja, igår var det så dags att träffa mina barndomsvänner för shopping och trevligheter i Göteborg . Började med att klippa mig hos min vän och världens bästa frissa Eva. Det blev en radikal men kul förändring då jag valde att klippa av mig "allt" och med lite nya färgtoner. Tusen tack kära vän !

Sedan anslöt Linda och vi åt lite lunch, drack glögg (konstaterande att starkvinsglögg var inte vår grej)  innan vi drog ut på stan för shopping. Det blev ett farande in och ut ur butiker och klapp efter klapp avverkades. Skönt!

Något trötta i föttrerna vid sextiden pausade vi med ett glas (i mitt fall rosé) samt att möta upp Ulle i baren på hotell Avalon innan vi promenerade Avenyn upp för att sedan ta in på gatan där Calleo ligger. Hade aldrig varit där tidigare men vilket ställe! Mysigt, bra service och fantastisk mat!!! Åt kantarelltoast med rosmarincremé till förätt och därefter blev det anka Canette med reducerad portvinssky, risotto och peppargrillad grön sparris. Ja, en helt fantastisk matupplevelse blev det! Hade aldrig ätit anka förut men det var verkligen en höjdare!!!

Enda smolket i glädjebägaren var att jag borde valt andra skodon denna dag. Hade fruktansvärt ont i fötterna när vi traskade vidare till Heaven 23 för att ta en drink och se ut över vår vackra stad Göteborg. Ja, det blev verkligen en heldag/kväll med bara trevligheter. Så tusen tack kära vänner!

Var hemma vid 23.45 då maken mötte mig vid tåget. Hade lite svårt att varva ner så jag somnade sent. Fast det var det värt!

No comments: