2011-02-07

Resultat vecka 3

-1,5 kg
Totalt: 7,1 kg

Nu väntar förändring: Under denna vecka skall nu pulvret sakta men säkert bytas ut mot riktig mat. Skall käka 1496 kcal tills jag når min första målvikt. Sedan upp till 2196 kcal tills jag gått upp två kilo. Därefter en vecka på 1000 kcal innan allt börjar om igen. Detta för att hålla ämnesomsättningen på en hög nivå!
För att ha kontroll på detta har jag blivit medlem på Matdagboken som verkar vara ett riktigt bra verktyg när man kommer in i det.

Nu har jag njutit av min första frukost (379 kcal): Smoothie på 1 dl mellanmjölk,en banan, 1,5 dl osockrade frysta jordgubbar, 1 skiva knäckebröd Wasa Sport,0,5 msk Kalles kaviar och ett kokt ägg. Mums!

En ny vecka väntar och jag är lite orolig för att inte kunna träna, hade nästan ingen röst imorse:(

1 comment:

Angelica said...

Njut av glädjen av att få tugga (har förstått att den är enorm efter dagar av fasta!) och lägg tankar på träning åt sidan om hälsan inte tillåter för tillfället - om det tar en vecka längre att nå målvikten är ju egentligen oviktigt, även om jag förstår att snabba resultat är glädjande. Om du äter rätt och tänker positiva tankar tror jag faktiskt på att kroppen kan vila sig i form. Den taktiken får jag för tillfället köra inför tjejvasan i brist på snö! KRAM och du - riktigt bra jobbat!