2010-11-19

Det är något visst med....




gamla fotografier. Nu när jag börjat "gräva" i mitt förflutna är det extra kul att ha dessa gamla foton på min gamlafarmor och gamlafarfar.
De tidigaste fotot, min gammelfarmors konfirmationskort är taget 1908 och jag kan bara konstatera att jag är glad att jag sluppit de stärkta kragarna i halsen.
Annars är det verkligen fascinerade med dessa hårda, monterade foton, något märkta av tidens rand.
Nu vill jag dock bara veta mer om dem som personer.......orsaken till skilsmässan som förmodligen orsakade en del ståhej, det hörde ju nämligen inte till vanligheterna på 20-talet.

1 comment:

Angelica said...

Så vacker hon var din gammelfarmor! Ja, man blir ju nyfiken över vad som döljer sig i det förflutna - skilsmässa på den tiden måste ju i princip ha varit otänkbart, så tankarna om vad som kan ha legat till grund är ju ganska spännande! Kanske var han en riktig tyrann... eller hade hon värsta PMS-besvären?! Och också intressant - träffade någon av dem någon ny? Jag hoppas att du delar med dig av denna spännande historia, allteftersom nya kapitel skrivs! Trevlig helg!