2008-12-29

Nu är julen över..

Vill bara börja med att tacka för alla julklappar som vi och barnen fick. Tusen tack!

Ja, dagarna bara rusar iväg och julledigheten försvann lika fort som den kom.
Hade en riktigt mysig julafton/juldag hos mamma och pappa och den innehöll bara lite småblessyrer som en brännskadad fot.
Jag skulle nämligen hjälpa mamma att hälla upp nygjord saftsås i en kanna som inte höll och det slutade med att jag fick en liter kokande saftsås över höger fot. JÄVLAR, vad det gjorde ont. Fick spola den länge i iskallt vatten och därefter smetade vi på aloe vera (mamma klippte av ett "blad" från sin växt).
Resultatet blev bättre än väntat så jag har bara några små blåsor längst fram där huden är som tunnast.

Dagarna har också inneburit en hel del jagande efter en ny spis. Behöver ju en eftersom ugnsluckan "exploderade" när jag julstädade.
Hittade i lördags min favvospis till ett väldigt bra pris, det var ju REA. En Elektrolux med två ugnar, non stickbeläggning på plåtar och galler, timer m.m.
Vi fraktar hem den och då visar det sig att den har något elfel. SNYFT!
Det vara bara att köra tillbaka den till Elgiganten. Tyvärr hade de inget nytt ex så vi fick pengarna tillbaka. Killen som sålde spisen skulle kontakta leverantören idag så jag håller tummarna för att vi kan få en likadan. Vill så inneligt gärna ha en sådan!

Strax skall jag bege mig till jobbet. Önskar att jag vore ledig men någon måste ju jobba också. Vet att vi är lika många personal som barn och då går det lite långsamt. Får väl passa på att städa eller något.
Som tur är finns underbara svärmor som hjälper oss så våra barn får jullov iallafall. Skönt!

Ha en riktigt God fortsättning!

3 comments:

Angelica said...

Åh, vad du har bloggat. JAg hinner inte med! Får försöka ta mig i kragen någon dag och uppdatera.

God fortsättning! OCH KRAM TILL ER ALLA!

Anonymous said...

Hoppas det gick bra på jobbet idag. Håller även tummarna för att ni har fått positivt besked från Elgiganten.
Kramar om

Anonymous said...

Stackars dig som fick ont, och stackars er som inte fick nån spis...men hoppas det löser sig.
Här är en till som jobbar idag o imorrn, och fredag, måndag osv. Tur vi också har få barn.
Gott Nytt År!!