2008-11-16

Resultatet av första dagens ScrapperiMani


Denna lo gjorde jag till freestyletävlingen och den tog tid! Målade IFK emblemet för hand och därefter färglade jag med akvarellfärg. På skölden som lejonet håller skall det egntligen vara tre kronor men eftersom det är sonens favvolag gjorde jag hjärtan istället. Det stora hjärtat klippte jag ut för hand och virade rött organzaband runt.


Detta blev mitt första bidarag som blev gjort, ett julkort. Älskar Cicilias textstämpel, den är så fin! Finns att köpa hos Arkivet!


Denna lo är gjord till BOM-tävlingen. Den skulle handla om det man är stolt över.

Denna gjorde jag till lördagsskissen. Ett urgulligt kort på sonen som tidigare hängde hos farmor. Scrappade med de underbara Maja Design pappren!

Börjar med att be om ursäkt för den otroligt sneda fotningen. Dagsljuset är inte tillräckligt för att fota utan blixt och med blixt så slår det så hemskt i fotot. Valde därför denna sneda varianten för då ser man den lilla godingen bättre. Detta är en lo till Hugos "mitt första år" bok.
Kanske kan det bli lite mer skapande idag, är så sugen!!! Man får sådan inspiration när det är träffar, cybercrops m.m.
Vill också på att skicka en bamsekram till Cicilia (som fick upplåta hela sitt hus till oss scraptokiga tjejer, samt för underbar pastasallad m.m.), Tirre (för hjälp med scanning och redigering av foton) och Angelika för trevligt sällskap! Det var verkligen en toppendag som jag tycker att vi snart borde göra om!




4 comments:

Angelica said...

Hoppas på att inom en snar framtid kunna erbjuda mer än mitt sällskap! Får fylla på scraplådorna, så att jag också kan låna ut något mer än en liten pappersstump! KRAM

Angelica said...

P.S. Dina pappersstuvar från IFK lo:n kom väl till pass när jag gjorde mina 2 layouter i natt! Precis rätt färg. Så, tack än en gång!

Anonymous said...

Tack snälla för en underbar dag igår! Du fick gjort så otroligt mycket fint!
Kramar om

Annika said...

Vilka fina alster! Och vilket superfint foto på dig!! KRAM och hoppas att du mår lite bättre idag!