2006-08-26

Nu vet man att hösten är på väg.........och lite uppdateringar...

Har haft en del bloggproblem och därför har det dröjt med uppdateringar. Så här kommer en lång en. Hoppas ni orkar läsa! Våra kära bil, fullkomligt strippad. Jävla idioter som inte kan låta andras egendom vara! Blir så förbannad!
Barnen vid en lekplats på Torekovs kronocamping.


Ja, vad skall man annars kalla det. Här har regnat så det står härliga till i stort sett varje dag. Andra typiska tecken är att barnen är sjuka och krassliga. De har ju varit två hela veckor på dagis/fritids och redan är bacillerna på dem.

Själv kom man fort in i jobblunken även om man varit lite trött så här i början. Får väl se hur fortsättningen utvecklar sig??

Torsdagen den 17/8 stal någon vår "bästa" bil (typiskt, vi som skulle iväg över helgen).

Förra helgen hade vi en minisemesterhelg med 2002 gänget i Torekov.
STORT TACK TILL VÅRA UNDERBARA VÄNNER PETRA OCH MICHAEL SOM LÅNADE UT EN AV SINA BILAR SÅ ATT VI KUNDE FÖLJA MED DIT!!!
Blev en kanonhelg trots att vädergudarna inte var med oss och att vi titt somtätt tänkte på bilen som då inte var återfunnen. Tack till Petras mamma Marianne som stod och kokade 8 kilo kräftor som vi kunde njuta av på fredagkvällen.
Lördagens ösregn gjorde att vi åkte till Busfabriken i Halmstad så att barnen fick röja av sig. Uppskattat besök vill jag lova.
På eftermiddagen klarnade det upp så att vi kunde grilla och njuta av att sitta ute. Vi vuxna provade på ett nytt spel, Dobidoo. Det var kul trots att jag åkte ut först!
Söndagen blev det inte så mycket med pga vädret. Vi städade ur stugan, åkte förbi SkoDon i Laholm innan vi styrde kosan hemåt.

Polisen ringde på måndagen och sa att bilen var hittad. Dock strippad på diverse. Bilia uppskattar kostnaderna till 38.000. Får väl se om f-bolaget vill laga den eller inte. Så här såg den ut när den upptäcktes. Vi får i allafall pussla nu när vi bara har skrotbilen att köra med.

Nu är det oxå dags att ta tag i resten av min övervikt. Förra året gick jag på VV och lyckades gå ner 20 kg. Gick dock upp 3-4 kg under semestern eftersom jag inte tränade och åt och drack precis allt som jag kände för.
Tänkte nu prova på något annat för att gå ner de sista 15 kilorna som jag vill gå ner. Vi är nu ett kompisgäng som kör Cambridgemetoden. Går på ren kur (rent helvete) sedan i tisdags dvs man dricker minst tre liter vatten om dagen plus att man äter tre så kallade shaker (finns i olika smaker) med 500 kalorier (sammanlagt på hela dagen). Mådde verkligen skit i torsdags, yr och hungrig.
Nu är jag inne på femte dagen och nu känner jag inte hunger lika lätt. Mår bättre i allafall även om man inte orkar så mycket. Efter valfri längd på ren kur övergår man till kombinerad kur. Dvs man kör en eller två shaker per dag och äter ett eller två mål enligt tallriksmodellen med fokus på grönsaker och proteiner.
Jag är dock ute efter en snabb viktminskningskick för att sedan gå över till VV igen. Har konstaterat att det är mer min grej. Detta är ju inte särskilt kul även om det säkerligen ger resultat fort. Tacka vet jag mat!! Får väl se vad vågen pekar på på måndag då det är dags för veckan vägning.

I torsdags fick man den glada nyheten om Sveriges första scraptidning. Måste bli prenumerant. Scrappade då oxå med Therese. Vi gjorde lo till SWE Scrapbooks premiärtävling. Roligt men svårt eftersom man var så styrd av matrialet och att det inte fick vara några blommor. Jag som fullkomligt älskar mina retroflowerpunchar.

Helgen lär ju bli lugn, eftersom Melker är sjuk. Kanske kan jag få scrappat lite. Har i allafall lärt mig lite i photoshop nu. Tack Therese för att du lärt mig ludd och softning. Mer lär det väl bli??, eller?*ler*

Nä, nu är det dags för dagens första shake!

Ha en trevlig helg!

1 comment:

Anonymous said...

Usch och blä! det låter inte gott med cambridge. Känner folk som gått ner VÄLDIGT mycket med det men tyvärr är de inte lika smala idag...så jag tror det är smart som du tänkt att gå över till vv sen.
Och FYYYY vad tråkigt med eran bil!! Hoppas allt löser sig snabbt. Man fattar ju inte vad det är för fel på folk som får ut nåt av att sabba för andra. Har också vart med om detta en gång. Då hittade de vår bil typ 500 meter ifrån där de stal den TOTALKVADDAD!! Så totalt meningslöst! Ja, ja tur inte alla människor är sådana.

Ha det gott, vi kanske ses på scrapmässan i helgen?!
Evelina