2006-08-14

Några bilder från vår segelsemester....

Här kommer det som sagt lite bilder från förra veckans segling. Tack mamma och pappa för att vi fick åka med, det var underbart! Vacker dag då en del båtar valde att sätta spinnaker. Är facinerad av dessa vackra (åtminstone i mina ögon) segel.
På väg till vår hemmahamn Hinsholmen. När vi kom i Göteborgs farled blev det ett helsikes oväder. Det blåste upp något otroligt på bara några minuter sedan blev det åska med rejäla!!! skurar som följd. Jag , mamma och barnen gick ner i båten medans pappa och Linus blev dränkta medans de stod vid rodret. Väl i hamn kom vi , kanske något senare än beräknat.
Melker på Mollösund där han äntligenvågade släppa taget och kunde ta sig fram på "djupt" vatten. Får väl se hur lång tid det tar innan han vågar göra detta med bara puffarna??Roligt att han vågade nu iallafall och han var såååå lycklig för det!
På Rörö var naturen otroligt vacker. Otroliga ljunghedar, björnbärsnår m.m. och en av mina favoritblommor växte lite överallt, Vildkaprifol som är Bohusläns landskapsblomma.
Emilia vid rodret på Big Apple. Det tyckte hon var jättekul!

För övrigt kan man väl säga att man är helt slut så här första dagen på semestern. Kände inte direkt den där glädjen av att återvända efter semestern som jag brukar. Beror alldeles säkert på att förhållandena i vårt arbetslag förändrats, men man kan ju bara ge det tid och hoppas på det bästa.
Som tur är är ju mina närmsta kollegor och vänner kvar!!!

Ikväll skall jag bara slappa och glo på dumburken. Kan ju inte missa säsongspremiären av CSI på Femman. Sedan blir det oxå "Jägaren" eller vad den där serien där den engelske äventyraren som besöker ovanliga stammar runt om i världens alla hörn heter. Bra är den iallafall . Tyckte synd om honom när han var hos något kannibalfolk någonstans och för att vigas in i något speciellt skulle de vränga snoppen ut och in. Han höll på att tuppa av och fullföljde inte den delen av proceduren. Ja, han testar verkligen allt när han lever med dessa folken. Intressant är det i allafall.

Måste dock försöka komma i säng idag för jag börjar ju 06.15. Huvva!

Ha det gött!

3 comments:

Anonymous said...

Vilka härliga foton!!!
Ligger här i soffan och slötittar på TV samtidigt som jag surfar. Skönt med laptop;)
Kramisar den trötta grannen

Anonymous said...

Vilka underbara foton det luktar sommar om dem :o)
Kram

Evelina said...

Vilka härliga seglarbilder! Det är så underbart med havet!!
Hoppas du får en riktigt skön helg och kanske lite scrappat. Det hoppas iallafall jag på för egen del.
Hej svejs :-)