2012-02-15

Filmtajm


Häromdagen hyrde jag dessa tre filmer; Jane Eyre, Larry Crowne och Monte Carlo och får nog säga att de var sevärda allihop, trots helt skilda kvaliteér;)
Älskar Emily Brontes klassiker Jane Eyre när jag läste boken för många år sedan och jag tycker att filmen håller måttet i jämförelse med den. Ett lugnt tempo med en del vackra vyer i engelsk miljö gör att jag myser. Den enda jag kände igen i rollistan var Dame Judi Dench men det var inte till någon nackdel.

Tom Hanks och Julia Roberts i Larry Crowne är precis så bra som det låter. Till och med maken uppskattade denna rulle;)

För att dottern också skulle bli nöjd hyrde jag Monte Carlo som är precis så där amerikanskt lättsam som man förväntar sig att den skall vara. Fast jag måste säga att den var helt okej och jag och dottern hade en riktigt mysig stund när vi tittade på den;)

1 comment:

Angelica said...

Vilket skönt lov! Jag och David skulle in och kika på Alvin och gänget 3 idag, men vi hade visst kollat på fel dag (eller fel stad...), så det blev lite shopping och en god lunch istället. Blev inte så jätteledsen över att slippa 1 1/2 timme med gälla ekorrar i öronen - hoppas att jag kan leja Sanna som biosällskap till David när hon kommer hem från Småland, så kan jag gå med på någon annan film istället!