2011-08-27

"Kidnappad"

Oj, oj, oj vilken fredag kväll jag fick=)
Var sensen fröken för första gången på mitt nya ställe och det var ganska annorlunda mot mitt gamla ställe. Därefter drog jag hemåt, väldigt nöjd med att det var fradag.
Väl hemma hade mamma barnen eftersom maken hade kick-off. Underbara mamma hade dammsugit, tvättat lite och gjort i ordning middag ( på grund att hon hört om det ryggskott jag fick i torsdags). Gulle dig ♥
Gick raka vägen och bytte om till mysbyxor och såg framemot fredagsmys och filmkväll. Fredagstacosen satt extra fint eftersom man som fritidspedagog har tidiga raster (jag hade ju inte ätit sedan 11.15).

Helt plötsligt ringer det på dörren och in kommer min underbara vän och tidigare kollega och säger att nu är det dags att göra sig iordning. Mamma  pustade ut (då hon var lite rädd att sonen skulle försäga sig) medans barnen bara skrattade=)
Ja, det var ju bara att lyda intruktionerna jag fick och hänga med. Jag älskar ju spontanitet och tog det hela med ro.  Enda smolket i glädjebägaren var att min kamera var urladdad så inte ett enda kort kunde jag ta:(

18.45 traskade vi iväg och jag gissade ganska snabbt vart vi skulle, nämligen hem till en annan gammal kollega som bor här i stan. Där var ett helt gäng från mitt gamla jobb samlade (även om jag saknade många!) och det dukades upp till kräftskiva! Vilken kväll det blev, många glada skratt , gamla anekdoter, prat om smeknamn m.m. Ja, det kändes som en riktig energiboost!!!!
Sedan blev det en liten del jobbprat också och det gör ont i mitt ♥ att höra hur läget är på mitt gamla ställe, just nu.
Mitt beslut att flytta på mig kändes än mer rätt men jag kommer alltid att sakna min underbara vän samt alla andra härliga spontana, glada kollegor som jag hade på mitt gamla ställe, ingen nämd, ingen glömd.
Kanske kan jag få delta på fler roliga fester framöver;)
Blev också avtackad med "görfina" presenter, ring-armband och tunika från alla och ett jättefint halsband från min BFF;) Jag kommer att bära dessa gåvor med glädje och med tanke på alla goa människor som jag haft äran att dela min arbetsvardag med under så många år. Tusen tack och massor med kramar till er!

Nu är det tidig lördag morgon och jag kan konstatera att kräftor, rosé, underbart umgänge och nattpromenad hem, inte botar ryggskott men det förvärrar det inte heller;)
Så nu är det bara att ladda om för kvällens skiva med de goa grannarna. Barnen får en helhelg hos mamma och pappa, vilket de älskar och vi kan softa lite extra, vilket man faktiskt behöver ibland!
Ha en fortsatt bra helg mina vänner!KRAM

1 comment:

Angelica said...

Vilken härlig helg det låter som om du haft - ryggskott till trots! Hoppas det är bättre nu och att ni får ännu en mysig helg, Angelica