2011-07-14

Camping i Mellbystrand fick inleda sommarens semester

Vi styrde kosan mot Mellbystrand i måndags eftermiddag, då solen lyste starkt och det var varmt och skönt. Vi checkade in på Marias camping, slog upp tältet och drog sedan ner till stranden. Ingen av oss badade, vattnet var alldeles för kallt men vila och kicka boll eller samla snäckor kan man ju alltid göra;)

Den blivande tonåringen som pendlar mellan att vara stor och liten och stundtals ganska motvals. Fast det hör ju åldern till, man minns ju hur man själv var i den åldern...........stackars min arma mamma;)

Vår "lille" bus som gärna hade spelat Uno eller Geni dygnet runt när han inte var med de andra barnen på någon av lekplatserna.

Bakom mina solglasögon är ljuset alltid guly.... ♫ ♫ ♫.........eller???

Mysiga middagar i det fria, allt från sill och potäter (ja, barnen äter det inte) till grillat och tacos. Mums , var det vilket som! Andra dagen åkte vi till Halmstad för att göra lite ärenden och fördriva tiden i det allt sämre vädret.

Det fina vädret drog sin kos. Vår luftmadrass gick sönder under natten till igår vilket gjorde att min rygg inte ville vara med. Jäklar vad ont jag hade. Ipren fick bli räddningen och en trevlig utflykt till Sofiero. Dit har jag velat åka ända varje gång jag passerat Helsingborg. Trots ihållande regn till en början blev det verkligen en mysig dag och jag kan varmt rekommendera er att åka dit. Sonen älskar Sveriges regentslängder och tyckte nog mest om utställningen som handlade om prinsessan Ingrid. 

Otroligt många vackra och olika blommor fanns det, tänk om man hade haft de rabatterna!!!

Dahlior i alla dess former och färger. Underbara!

I ett av alla de små husen på Sofiero hade en keramiker utställning. Vad sägs om denna coola klänning!

Sonen älskade verkligen besöket här och kan nog tänka sig att besöka vartenda kungligt slott i Sverige........Ja, det är bara att börja beta av dem....hi, hi, hi......

Om man inte kan träffa sin fotbollsidol på riktigt får väl en staty på Helsingborgs strandpromenad duga. Igår kväll kollade vi på fotbolls VM för damer och hoppades på att Sverige skulle vinna semifinalen mot Japan men de spelade uruselt och det gick åt h-vete, Hoppas de tar bronset mot Frankrike på lördag
Imorse blåste det fruktansvärt och regnet öste ner. Vi kollade prognosen för de närmaste dagarna och konstaterade att de var dags att ge upp........snabbt som fasen packade vi ihop oss och styrde kosan hemåt och jag måste nog säga att jag är nöjd för åtminstone denna gång....jag är ju inte någon campartjej egentligen....men vad gör man inte för resten av familjen;)

No comments: