2010-02-24

Undrar hur länge detta håller i sig?

Ja, detta snökaos har verkligen fått konsekvenser. Jag är hemma för tredje dagen i rad, likaså sonen.
Som tur är har man saker som man aldrig hinner göra på jobbet som man kan göra hemma.
Här hemma behöver altanen skottas och jag började igår. Lyckades få bort ngt mindre än hälften. Grannen räknade ut att det ligger 1, 5 ton snö på våra altaner så ni kan ju tänka er hur min rygg känns idag. Stelare än stelast!
Fick dessutom stora blåsor i händerna. En gick sönder direkt och är idag infekterad,gör skitont plus att ringfingret är svullet då det sitter precis ovanför. Just nu surrar det rejält i fengret också för mina ringar har nog stasat en del under natten. Lyckades med nöd och näppe dra av dem nu på morgonen.
Idag skall snälla svärmor ta sonen ett par timmar så att jag förhoppningsvis kan bli klar med den datauppgift som skall bli klar.
Ikväll skall jag gå på föreläsningen "Måste man vara frisk för att må bra", det ser jag framemot!

2 comments:

Therese said...

Ha en härlig dag och vila nu kroppen från allt kroppsarbete.
Hoppas att din blåsa blir bättre snabbt ♥
Kramar om

Angelica said...

Hu, ja! Skottningen är väl det enda negativa med snön. "Lediga" dagar utan semester - passa på att njuta - det kommer nog dröja innan vi får uppleva något sådant här igen. Och vila kroppen - min rygg är mycket bättre idag. Tog dock 3 dagar...