2010-02-27

En annorlunda vecka till ända

Ja, så mycket snö har jag aldrig sett här nere på västkusten. Att den sedan i sin tur skulle göra så att både min egen arbetsplats och sonens skola stängde hela veckan. Otroligt, det är verkligen något man aldrig trodde att man skulle vara med om.
Kan dock bli en tuff start för sonen på måndag, han har trivts med att ha lov extra länge!
Själv har jag jobbat en del, fast hemifrån. Som pedagog är det inte ofta man känner att man hinner allt man tänkt sig, så nu har det blivit en hel del planerande, jag fick gjort klart min internetbaserade datautb. och blivit godkänd på sista uppgiften. Hurra!

Två av kvällarna har jag varit på föreläsning, två fantastiska sådana. Först ut var Jonas Helgesson med "Måste man vara frisk för att må bra" och den andra hette "Att tala med barn om sjukdom och funktionsnedsättning". Det känns skönt att man kan få nya insikter och kunskaper som man kan använda sig av.

Idag har mitt hår fått sig ett lyft, med lite ny färg och klippning. Alltid skönt!Tusen tack världens bästa Ewa!
Många sena kvällar och nätter har det också blivit pga av OS. Så på ett sätt är det skönt att det är över imorgon, för hela denna sportintresserade familjen skull.Våra sovrutiner har kommit på kant för framförallt barnen. Tur att det bara är OS vart fjärde år:)

Tyvärr har snön ersatts av vatten och gråbrun sörja när regnet "öst" ner de sista dagarna, hade mycket hellre haft gnistrande snö och minusgrader ett tag till. Vad som helst är bättre en dessa helgråa dagar.

Nä,nu har jag loggat in mig och några kompisar på lite olika träningspass och det är dags att säga God natt!
Ha en underbar söndag!

No comments: