2008-10-09

Ovårdat språk men underbara kommentarer.....

För ett par lördagar sedan låg maken och jag och drog oss en söndagmorgon. Sonen gick upp och satte på morgonbolibompa. Rätt som det är hör vi att han springer till toa. (Till saken hör att han inte riktigt fått kläm på hur man torkar sig själv plus att han är väldigt bekväm av sig).

Sonen:" Jag har bajsat!"
Efter ytterligare två sekunder.....
Sonen:"Jag har bajsat!!!!!"( nu med betydligt högre stämma)
Jag: "Lugna dig, jag kommer!"(pallrar ur sängen och tar på mig morgonrocken men innan jag ens hinner fram till trappan kommer följande
Sonen: "JAG HAR BAJSAT, FÖR HELVETE!!!!!!

Trodde jag skulle dö av skratt!Man skall ju inte uppmuntra ovårdat språk men det kom verkligen från hjärtat.
Vad han sedan har fått just den sistnämda fula frasen ifrån vet vi inte....men han suger ju verkligen åt sig alla ord han hör........

Idag hände följande sak i skolan.
De har samling och fröken har av misstag eller önskan om att tiden skall gå snabbt, skrivit fel datum på tavlan. Sonen har fullständig koll på datum, veckodag och klockslag så det gäller att man har koll. Hon har skrivit den 16/10 på tavlan.

Sonen stirrar på tavlan och utbrister: "FAN, DET KAN INTE VARA DEN16:E IDAG!"
Fröken: Men M , vad har du fått det ifrån??!!
Sonen: Från pappa, det säger han när han är arg!
Efteråt höll han handen för munnen för han vet ju mycket väl att vissa ord använder man bara inte....
Fröknarna visste knappt vad de skulle säga, men det skrattade gott när de berättade detta för mig.

Ja, barn är underbara, till och med när de använder ett ovårdat språk!

6 comments:

Anonymous said...

Han är ju bara helt underbar!!!
Det är det bästa som finns komentarer från barn, man får då en insikt i hur man pratar själv...
Kramelikram

Anonymous said...

*Skrattar högt*. Han är för go. Jasså din man säger sådana ord hemma, usch och fy;):)
Kramar om

Anonymous said...

Hoppsan det var bara jag grannen som slant på alla knapparna när jag skulle skriva mitt namn...

Anonymous said...

Han är för härlig. Ja det är ju inte alltid de bästa orden som kommer från oss föräldrar. ;)

Tack för en trevlig lunch igår.

KRAM´
Anna

Eleonore said...

HA HA HA!!! *skrattar högt*

Dom är underbara dom små barnen, det hoppar det ena ordet efter det andra ur mun på dom och det tycker jag har blivit värre sedan vår son började skolan.

Trevlig helg vännen,
kram E

Angelica said...

Hihi! Martin har lagt in Agne och Svullo på iPoden och David är som Melker - härmar efter allt han hör. Nu har han memorerat varenda sketcth, tror jag, och härom dagen när Sanna blev arg på honom sa han (som Svullo): vad fan tar det åt dig?

Kanske dags att byte innehållet på iPoden?!?!